انفجار در سرگروه ناوگان روسیه در دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخزن مهمات یک ناو این کشور در دریای سیاه منفجر شده است. آتش‌سوزی باعث این انفجار در ناو جنگی “مسکُوا” شد.

کد خبر : 137937
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1401 - 12:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است: “مهمات ناو مسکُوا در نتیجه آتش‌سوزی در کشتی منفجر شده است… کشتی به شدت آسیب دیده است. کلیه خدمه خارج شده اند. علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.”

وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرد که ‌ناو «مسکوا» به عنوان مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه، آسیب جدی دیده است.

در این بیانیه اشاره‌ای به علت آتش‌سوزی نشده اما فرماندار اودسا در اوکراین پیشتر گفت که این کشتی که سرگروه ناوگان دریای سیاه روسیه است هدف موشک‌های اوکراینی قرار گرفته و آسیب زیادی دیده است.
پیش از این «الکسی آرستویچ»، دستیار رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که این ناو جنگی روسیه احتمالا حدود ۵۱۰ خدمه دارد و وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این خدمه پس از وقوع آتش‌سوزی از ناو مسکوا تخلیه شده‌اند. آرستوویچ همچنین گفت که نیروهای امدادگر روسی نتوانسته‌اند به این کشتی برسند.
ماکسیم ماچنکو، فرماندار اودسا نیز همزمان با اعلام این خبر، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته بود: «موشک‌های نپتون که در محافظت از دریای سیاه فعالیت می‌کنند، صدمه شدیدی به کشتی روسی وارد کردند. درود بر اوکراین».

رزم‌ناو مسکوا اوایل عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین و با تسخیر یک جزیره استراتژیک به شهرت رسید. در اوایل ماه فوریه، رزم‌نام مسکوا تمرین‌هایی را تحت عنوان دفاع از شبه جزیره کریمه در دریای سیاه انجام داده بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ۱۳۰ فروند هواپیما، ۱۰۳ هلیکوپتر، ۲۴۴ سامانه موشکی ضدهوایی و ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نابود شدند.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.