انتقام عجیب ازبیمار / ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تاوان شوخی دوستانه

رئیس پلیس «فتا»ی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل انتشار تصاویر یک بیمار بستری در بیمارستان خبرداد.

کد خبر : 53578
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1396 - 9:08

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  به گفته وی، شاکی با مراجعه به پلیس فتا شکایت کرده بود که چندی پیش در بیمارستان بستری بوده که تعدادی عکس توسط فردی ناشناس از وی گرفته شده و در شبکه‌های اجتماعی با نشر اکاذیب انتشار یافته است.ضمن اینکه انتشارعکس‌ها موجب هتک حیثیت و بدبینی اقوام و فامیلش نسبت به وی شده است. بنابراین پس از ارجاع پرونده به پلیس فتا و پیگیری موضوع توسط کارشناسان، متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی در بازجویی گفت: «شاکی صاحبکارم بود ومرا اخراج کرده وحق وحقوقم را نیزنپرداخته بود.به همین دلیل تصمیم به انتقام گرفتم.»
رئیس پلیس فتای استان سیستان‌ و بلوچستان گفت: هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

 ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تاوان شوخی دوستانه

 

جوان کشتی گیر که درجریان شوخی و به خاطراجرای نامناسب فن کشتی، موجب قطع نخاع و فلج دائم دوستش شده است به پرداخت دیه ۴۶۰ میلیون تومانی محکوم شد.بهنام – پسر ۲۵ ساله مشهدی – حالا با عذاب وجدان و بدهی سنگین بابت دیه در حبس بسرمی‌برد.
این درحالی است که به گفته پزشکان حریف وی به‌طور دائم از کمر به‌ پایین فلج شده و با گذشت دو سال از وقوع حادثه و برای ادامه درمان و مراقبت‌های تخصصی مجبور به طرح شکایت از متهم شده تا شاید قدری از رنج و دردهای خود و خانواده‌اش با پرداخت دیه تسکین یابد. خانواده‌ای که آنها نیز مانند وضعیت متهم اوضاع معیشتی مناسبی ندارند.این متهم در دادگاه به پرداخت دیه ۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریالی محکوم شده است. اما با پادرمیانی ریش‌سفیدان فامیل، خانواده جوان آسیب دیده حاضرشده‌اند از دریافت سه میلیارد ریال گذشت کنند. حالا محکوم این پرونده پشت میله‌های زندان به سرمی برد و در اوج ناامیدی به آینده پرابهامش می‌اندیشد.

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.