انتقاد جهاد اسلامی از بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد شدید از نشست روز گذشته کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از غزه، گفت این بیانیه به گونه‌ای بوده که گویی از طرف ۵۷ کشور مرتبط با فلسطین صادر نشده است.

کد خبر : 1018384
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 11:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (یکشنبه)، به بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در همبستگی با غزه واکنش نشان داد و به‌شدت از آن انتقاد کرد.

سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- با دعوت از ۵۷ کشور عربی و اسلامی نشستی در راستای حمایت و اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار کرد.

از جمله مهم‌ترین بندهای بیانیه پایانی این نشست، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید بر ضرورت رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بود.

جهاد اسلامی در واکنش به این بیانیه تاکید کرد: «کلمات «محکومیت»، «مطالبه» و «درخواست» که بیانیه پایانی [نشست سازمان همکاری اسلامی] از آن پر شده بود، این طور القا می‌کرد که گویی بیانیه از یک سازمان غیرمرتبط صادر شده است که هیچ ارتباطی با کشتار مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ندارد و نه از بیانیه نشست ۵۷ کشور، در این بیانیه به نظر رسید این کشورها نه از چیزی برخوردارند و نه قدرت کاری جز درخواست و مطالبه را دارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «بیانیه پایانی بیانگر شانه خالی کردن تمام کشورهای عربی و اسلامی از وظایفشان و فرار از وظیفه دفاع از امنیت ملی عربی و اسلامی و دست کشیدن از فلسطین و مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بود».

جنبش جهاد اسلامی در عین حال از مفاد بیانیه پایانی کشورهای عربی و اسلامی به‌شدت ابراز تعجب کرد چراکه در آن بر ابتکار صلح عربی تاکید شده بود. جهاد اسلامی در این باره یادآور شد پیش‌شرط صلح با تل‌آویو و برقراری روابط عادی با آن‌ها، پایان دادن به اشغال تمام خاک فلسطین و کشورهای عربی است، بخصوص آنکه برخی از «رژیم‌های عربی شتابان در حال رفتن به سوی عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند».

این گروه مقاومت در ادامه اشاره کرد: «شاید اگر کشورهای عربی و اسلامی‌ای که روابط خود را با رژیم [صهیونیستی] عادی‌سازی کرده‌اند،‌ ارتباط خود را مانند برخی از کشورهای آمریکای لاتین که هیچ پیوندی با فلسطین، مردم آن و عربیت و اسلام ندارند، قطع می‌کردند، این بیانیه تا حدی اعتبار پیدا می‌کرد».

جهاد اسلامی در پایان تاکید کرد که مفاد بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی این پیام را به امت اسلامی مخابره می‌کند که این نظام‌ها قادر به محافظت از مردم و دفاع از مقدسات اسلامی نیستند و مردمانشان لقمه چرب در برابر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هستند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.