انتشار ۴۷۰ هزار فایل از زندگی بن‌لادن و خانواده‌اش توسط سیا

سازمان سیا آمریکا آرشیو بزرگی از اطلاعات درباره زندگی شخصی بن لادن و خانواده او که در جریان عملیات کشتن بن‌لادن در ابت آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱ پیدا شده‌بود را منتشر کرد.

کد خبر : 41704
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396 - 13:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آرشیو بزرگی شامل ۴۷۰ هزار فایل را که در جریان عملیات کشتن بن لادن در ابت آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱ پیدا شده بود را منتشر کرد.

این اسناد شامل نوشته، عکس، ویدئو و فایل های صوتی است که اطلاعاتی درباره زندگی شخصی بن لادن و خانواده او ارائه می‌کند. در این اسناد همچنین ویدئویی از مراسم ازدواج حمزه پسر بن لادن را می توان دید.

با این حال اینها تمام اسنادی نیست که سیا در خانه بن لادن بدست آورده است. برخی از اسناد منتشر نشده‌اند زیرا سیا معتقد است امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

مایک پومپئو رئیس سیا گفته است که انتشار این اسناد امکانی به مردم آمریکا می‌دهد تا درک بهتری درباره کارها و برنامه‌های این سازمان تروریستی (القاعده) پیدا کنند.

سیا گفته است که این اسناد اطلاعاتی درباره ریشه‌های اختلافات بین‌ القاعده و داعش و همچنین اختلافات استراتژیک و مذهبی بین متحدان القاعده را نشان می‌دهد. در این اسناد همچنین داده‌هایی از تلاش این گروه تروریستی برای بهره برداری از تحولات عربی و تلاش برای بهبود تصویر رسانه‌ای القاعده را می‌توان یافت.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده یک مرد با ریش سفید با استفاده از تفنگ بادی به کودکان تیراندازی می آموزد.

اسناد منتشر شده اجازه می‌دهد که عموم مردم نگاهی بی واسطه به زندگی روزمره اسامه بن لادن داشته باشند و پژوهشگران درک دقیق‌تری از شبکه القاعده داشته باشند که تا پیش از ظهور داعش، مهمترین شبکه تروریستی جهانی تلقی می‌شده است.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.