انتشار کتاب‌هایی درباره عدالت و آزادی و «قلعه حیوانات»

کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه در ایران امروز» نوشته فرشاد مومنی به همراه چاپ تازه «باز هم “قلعه حیوانات”» منتشر شد.

کد خبر : 42850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 21:04

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه در ایران امروز» نوشته فرشاد مومنی در  ۳۵۱ صفحه یا شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۶هزار تومان در انتشارات نقش و نگار عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در دیده‌بانی از اقتصاد ایران مانند هر امر اصلاحی و اعتلابخش دیگر وجه اندیشه‌ای نقش زیربنایی و پیشگام دارد. کشورمان ایران در سه حیطه‌ عدالت، آزادی و توسعه با خلاهای معرفتی جدی روبه‌روست و در این میان حیرت‌انگیزترین پارادوکس بازتولید نظام‌وار  همه انواع نابرابری‌های ناموجه به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی است که نیاز به اندیشه‌ورزی را هرچه بیشتر ضروری و برجسته می‌سازد. از این‌رو، سهل‌انگاری و انفعال غیرعادی همراه با برخوردهای فرصت‌طلبانه و بدنام‌کننده عدالت در پیوند و آزادی و توسعه توضیح‌دهنده چرایی بازتولید توسعه‌نیافتگی با وجود برخورداری سرشار این سرزمین از منابع انسانی و مادی است.

این کتاب کوشش می‌کند تا با واکاوی تجربه تاریخی اقتصاد سیاسی پس از انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از میراث اندیشه‌ای آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و امام خمینی بنیان‌های سست رویه‌های مخدوش‌کننده عزت نفس ایرانیان را در این سه محور آشکار سازد و چاره‌های ایرانی و متکی به آخرین دستاوردهای دانش توسعه را معرفی کند.

پایگاه خبر ججین

همچنین چاپ دوم کتاب «باز هم “قلعه حیوانات”» نوشته جورج اورول با ترجمه و تفسیر سعید کوشا در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه در نشر یادشده منتشر شده است.

در مقدمه کتاب عنوان شده است: داستان «قلعه حیوانات» شاهکار جورج اورول نویسنده انگلیسی، گزارشی افسانه‌ای از روند شکل‌گیری و رشد یک آرمان‌گرایی ساده‌دلانه و قربانی شدن آرمان‌ها و آرمان‌گرایان در نظام تمامیت‌خواه برآمده از انقلابی توده‌ای است. اجزا و وقایع داستان همتای واقعیت اجتماعی و تاریخی معینی هستند.

«قلعه حیوانات» در پنجاه سال اخیر در چندین کشور بارها چاپ و منتشر شده و فیلم کارتونی آن نیز به استقبال مردمی از این شاهکار جورج اورول کمک کرده است.

در نگارش کتاب به پنج هدف چشم داشته‌ام:

اول- ترجمه‌ای خوب و جدید از یک رمان ماندگار ادبیات قرن بیستم میلادی.

دوم- کالبدشکافی داستان با معرفی همتاهای تاریخی وقایع و شخصیت‌های آن.

سوم- تفسیر اجتماعی و روان‌شناسانه داستان به قصد ارائه پیوندهای داستان با نظام حکومتی و اجتماعی تمامیت‌خواه(توتالیر)

چهارم- ارائه نقد ادبی.

پنجم- اطلاع‌رسانی غیرجانبدارانه درباره زمینه‌های معرفتی- تاریخی داستان.

بخش اول کتاب  به جز ترجمه‌ای جدید از داستان «قلعه حیوانات»، خلاصه‌ای از داستان را نیز دربر دارد.  کالبدشکافی داستان در بخش دوم کتاب با معرفی «سازمان‌ قلعه و تحلیل شخصیت آن» شروع می‌شود و به «اشارات داستان به واقعیت‌های شوروی و نظام تمامیت‌خواه» می‌پردازد. همچنین برخی از  جنبه‌های تفسیری  و تحلیلی داستان از نظر جامعه‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی نظام تمامیت‌خواه استالینی در بخش سوم کتاب آمده است.

پایگاه خبر ججین

انتهای پیام

 

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.