انتخابات مذاق رسانه‌های انگلیسی را تلخ تر از همیشه کرد

در شرایطی که رسانه‌های انگلیسی سعی کردند با ارائه آمار و ارقام نادرست انتخابات را کمرنگ نشان دهند، حضور غیرتمندانه ملت ایران برنامه ریزی دو ساله و تبلیغات روزهای اخیر آنان را نقش برآب کرد.

کد خبر : 1284408
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 5:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، پس از تلاش‌های بسیار کشورهای غربی و همچنین رسانه‌ها و نماینده‌های اجیرشده غرب برای تأثیر بر انتخابات اخیر مردم ایران بار دیگر با حضور گسترده خود از نخستین ساعات روز جمعه ثابت کردند که پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و به حق تعیین سرنوشت خود و اهمیت نقش مجلس در اداره کشور واقفند.

مشارکت مردم و به خصوص زنان با توجه به اغتشاشات سال گذشته و تبلیغات سو گسترده در رسانه‌های معاند و شبکه‌های اجتماعی، به حدی چشمگیر بود که واکنش شبکه خبری الجزیره را به همراه داشت.

خبرنگار الجزیره با اشاره به اقبال مردمی و تشکیل صف‌های طولانی در شعب اخذ رأی به ویژه در ساعت‌های پایانی رأی گیری به حضور چشمگیر شهروندان تهرانی در برخی حوزه‌های انتخابیه از جمله ازدحام مقابل حسینیه ارشاد در خیابان شریعتی تهران و شهر ری مشابه دوره‌های گذشته پرداخت.

شبکه قطری الجزیره با اختصاص تیتری معنادار برای این دوره از انتخابات درباره حضور گسترده بانوان ایرانی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان واکنش نشان داد و حضور شاخص زنان در این دور از انتخابات با توجه به حوادث سال گذشته در ایران ابراز شگفتی کرد.

دیگر شبکه‌های منطقه‌ای و جهانی نیز به مشارکت بالای ملت ایران در انتخابات این دوره واکنش نشان داده و مشارکت بالای مردم در انتخابات را پوشش دادند.

اما این مشارکت مثل همیشه باز هم مورد پسند رسانه‌های انگلیسی نبود و گویا مذاق این رسانه‌ها این بار بیشتر و بدتر از دفعات قبل تلخ شده است به طوری که علیرغم آمارهای مشارکت بالا در شهرستانها که در برخی مناطق به ۷۰ تا ۸۰ درصد هم رسید، این رسانه‌ها سعی کردند آمارهای بسیار پایین و به دور از واقعیت منتشر کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین که یکی از همین رسانه‌ها است، در اولین ساعات انتخابات مدعی شد که مشارکت در این انتخابات نزدیک به ۳۸.۵ درصد است. اما همین رسانه قبل از تمدید نهایی انتخابات با تغییر آمار، مشارکت مردم را فقط ۲۷ درصد اعلام کرد.

انتخابات مذاق رسانه‌های انگلیسی را تلخ تر  از همیشه کرد

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در خبر خود همین روال را در پیش گرفت و مشارکت مردم را پایین خواند. جالب اینکه تنها استناد این شبکه به آمار رأی‌گیری در یکی از استان‌های ایران بوده است که به هیچ وجه با آمارهای رسمی اعلام شده از طرف نهادهای رسمی مطابقت ندارد.

مشارکت ۴۰ درصدی در انتخابات

علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات و تلاش برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شد. این آمار در برخی مناطق غربی کشور به بالای ۷۰ درصد رسید.

این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادند.

به عنوان مثال آمار حاکیست که نزدیک ۸۰ درصد از مردم سمیرم در انتخابات شرکت کردند. در انتخابات سال ١٣٩٨ حدود ۶٠ درصد از واجدین شرایط سمیرم در انتخابات مشارکت داشتند. مشارکت در سمیرم با توجه به شرایط خاص در اغتشاشات پر اهمیت است.

آمار مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ مجلس در قم حدود ۵۰ درصد است که نسبت به دوره قبل حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

تقدیر و تشکر مسؤولان از مردم بلافاصله پس از انتخابات

«سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان پیش از سفر دو روزه به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: ابتدا باید خداوند متعال را نسبت به حضور با شکوه و زمان‌شناسی و مسؤولیت شناسی مردم عزیزمان پای صندوق‌های رأی، شاکر باشم.

وی افزود: از برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان و ناظران تشکر می‌کنم که با صفا، محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم و خدمتگزاری خالصانه، رأی مردم را با امانت‌داری خواهند شمرد و مردم عزیز را در جریان انتخابات می‌گذارند.

همچنین احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور درپی برگزاری امن انتخابات در پیامی از حضور پر شور مردم و همچنین مجموعه فراجا در تأمین امنیت این صحنه مردمی تقدیر و تشکر کرد.

در پیام سردار رادان آمده است: ملت ایران در حماسه‌ای ماندگار، عظمت، بصیرت، اقتدار و اراده‌یِ بی‌همتا را به میدان آوردند و آرمان‌ها و آرزوهای خود را در برگه‌های اخذ رأی نوشته و به صندوق آرا ریختند تا مثل همیشه پایِ کارِ انقلاب بایستند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.