امیر حاج‌رضایی کی روش ادبیات‌ و رفتارش را عوض کند

روز گذشته پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از رفتارهای سرمربی تیم‌ملی گفت که او فراتر از حوزه اختیاراتش عمل کرده و هر کاری دلش بخواهد، انجام می‌دهد.

کد خبر : 42615
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 - 7:43

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، کی‌روش در این روزها باز هم شروع به انتقاد کرده، انتقاداتی که نظر پیشکسوتان را نیزنسبت به او تغییر داده است. امیر حاج‌رضایی اما در این بین با ادبیات‌ورفتار کی‌روش مخالف است و این مساله را بارها عنوان کرده است.

دعوای اسدی و کی‌روش

آبان ماه سال ۹۴ امیر حاج‌رضایی در مورد درگیری‌ای که بین کارلوس کی‌روش و علیرضا اسدی پیش آمده بود، اظهار داشت: قطعا این اتفاقات برای فوتبال ایران خوب نبوده و به‌سود ما نیست. فکر می‌کنم راه بهتری برای گفتن نظرات وجود دارد و می‌شود علمی‌تر و حرفه‌ای‌تر با این مسائل برخورد کرد. طبیعی است که نباید این اختلاف‌نظر‌ها به رسانه‌ها کشیده شود. ادامه این مسائل به فوتبال ملی ما ضرر می‌زند. حاج‌رضایی در خصوص اینکه کی‌روش و اسدی یکدیگر را به مناظره در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و برنامه۹۰ دعوت کرده‌اند، گفت: من این ادبیات را نمی‌پذیرم و نباید این اختلاف رسانه‌ای شود.

اختلاف کی‌روش و برانکو

خرداد ماه سال گذشته امیر حاج‌رضایی، در مورد اختلافات پیش آمده میان کی‌روش و برانکو و بیانیه تند سرمربی تیم‌ملی، گفت: ادبیاتی که در فوتبال ما وجود دارد ادبیات خوبی نیست و حالا متاسفانه می‌بینیم که این ادبیات به سرمربی تیم‌ملی هم سرایت کرده است. برانکو بسیار محترم است. من هیچ‌وقت علاقه‌ای به قرمزوآبی نداشته‌ام، اما به‌دلیل شخصیت برانکو و سبک فوتبالی که پرسپولیس بازی می‌کرد دوست داشتم فصل قبل قهرمان لیگ شوند که البته این اتفاق رخ نداد. اما باید واقعیت را گفت که برانکو با شخصیت خوب و علمی که داشت پرسپولیس را متحول کرد. او ادامه داد: از طرفی کی‌روش هم کسی است که من همیشه از نظر فنی حامی او بوده‌ و گفته‌ام حضور او در ایران به نفع فوتبال ماست. اما من موافق ادبیات او نیستم و حالا هم می‌بینیم که رفتار او دارد مثل خود ما می‌شود و این چیزی جز ضرر برای فوتبال ما ندارد. به اعتقاد من اگر کی‌روش این‌گونه حرف می‌زند و در قبال مربیان لیگ موضع‌گیری می‌کند و کسی هم از تیررس او در امان نیست فقط به‌دلیل ضعف مدیریت در فوتبال ماست. اگر مدیریت مناسبی در فوتبال ایران وجود داشت، هیچ‌وقت کی‌روش نمی‌توانست این نگاه بالا به پایین را به‌همراه این ادبیات داشته باشد.

استعفای کی‌روش

دی ماه سال ۹۵ و بعد از بحث بین کی‌روش و برانکو که منجر به استعفای سرمربی تیم‌ملی شد، حاج‌رضایی در خصوص اینکه جای رئیس و مربی عوض شده و جایی که مهدی تاج از تهران به دبی می‌رود تا استعفای کی‌روش را تحویل بگیرد و درایت به خرج نمی‌دهد تا سرمربی تیم‌ملی برای استعفادادن به تهران برگردد، اظهار داشت: وقتی ما خیلی جوان بودیم، کلاس‌های مربیگری زیاد می‌رفتیم. مدرسان خارجی به تهران می‌آمدند و برای ما تدریس می‌کردند و حتی سهمیه‌هایی برای کلاس رفتن در مالزی و ژاپن هم بود. پس ما هم کار آکادمیک کرده‌یم، همه چیز دیده‌ایم اما یک موضوع از همان زمان از ذهنم بیرون نمی‌رود. در دهه ۵۰ یا ۶۰ بود که آلمان هنوز متحد نشده بود و یک مدرس از آلمان شرقی به ایران آمده بود که گفت فوتبال ۳ سرفصل دارد؛ «مدیریت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری» این مساله هنوز در ذهن من باقی مانده، اما وقتی به آقایان می‌گوییم مدیریت بلد نیستید، به آنها بر می‌خورد. هرکسی برای خودش دانشی دارد و هر جای ایران ما هم انسان‌های فرهیخته و بادانش هستند و این درست نیست که کی‌روش با حرف‌ها و رفتارهایش به ما توهین کند. فدراسیون ما هم می‌نشیند و نگاه می‌کند، جلو او را نمی‌گیرد و اگر الان هم بخواهد این کار را کند، دیر شده است. باید از ابتدا حوزه کاری کی‌روش مشخص می‌شد تا او به‌هرجایی که دلش خواست، سَرک نکشد، اما جلوی او را نگرفتند.

منت بزرگ!

روز گذشته پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از رفتارهای سرمربی تیم‌ملی گفت که او فراتر از حوزه اختیاراتش عمل کرده و هر کاری دلش بخواهد، انجام می‌دهد. امیر حاج‌رضایی درباره انتقادهای اخیر کارلوس کی‌روش از وضعیت امکانات فوتبال ایران، اظهار داشت: به رفتارهای ایشان عادت کرده‌ایم. اینکه کی‌روش برای فوتبال ایران افتخارآفریده جای خود دارد، اما گفتارش توهین‌آمیز است. او هر کاری دلش خواسته، انجام داده وافرادی که دوست ندارد، تعویض می‌کند. دوست ندارم افتخارات او آلوده این مسائل شود. چطور فردی در راس تیم‌ملی فراتر از اختیاراتش کار می‌کند؟ سال‌هاست با کی‌روش مماشات شده و چون می‌دانم دلیل این رفتارش چیست، پیگیر صحبت‌هایش نیستم. او دنبال بهانه‌گیری است. وی افزود: اینکه افتخارات تیم‌ملی فردی بوده یا از طریق ارتباطاتش بازی‌های تدارکاتی فراهم کرده، منت بزرگ برای ما محسوب می‌شود. آقای کی‌روش عزیز! شما از جیب و کیسه تهی مردم ایران میلیاردها تومان دستمزد گرفتی، چرا منت می‌گذاری؟ ما شما را به ایران آورده‌ایم که برای مسیر پیشرفت فوتبال‌مان تلاش کنید، اصلا شما را آوردیم که به جام‌جهانی برویم، به مسیری که پیش از این نرفته بودیم! متاسفم که ایشان هر کاری دلش بخواهد، انجام می‌دهد. پس از بازی با ازبکستان، در حالی که مردم از پیروزی شادمان بودند، او گفت دو نفر از برد تیم‌ملی خوشحال نیستند. بعدها آن دو نفر در فدراسیون فوتبال عوض شدند. الان هم باید افراد حاضر در ایفمارک و کمیته‌انضباطی عوض شوند. اینها فراتر از حوزه شغلی کی‌روش است.

 

 

 

 

 


 

 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.