امیرعبداللهیان: نه سفیر به سوئد می‌فرستیم و نه سفیر جدیدشان را می‌پذیریم

حسین امیرعبداللهیان لحظاتی پیش تاکید کرد: به دستور آقای رئیس جمهور، سفیر جدید سوئد تا زمانی که دولت این کشور اقدام جدی برای مقابله با هتاکی مستمر به مقدسات اسلامی انجام ندهد، اجازه بازگشت به ایران را نخواهد داشت.

کد خبر : 754148
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 21:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین  امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه، مردم عزیزمان با صدای بلند اثبات کردند که هرگز اهانت به قرآن کریم را تحمل نخواهند کرد، افزود: امروز جمعه جلسه فوق العاده سیاسی را با حضور معاونین وزارت خارجه و همکارانم در وزارت خارجه برای بررسی واکنش مناسب به این موضوع تشکیل دادیم.

وزیر خارجه که با شبکه یک سیما گفتگو می‌کرد، خاطر نشان کرد: اولا هموطنان در جریان قرار بگیرند، که ماموریت سفیر سوئد در تهران پایان یافته ،لذا به دستور دکتر رئیسی،  تا زمانی که دولت سوئد برای حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی و قرآن کریم اقدامی جدی  انجام ندهد و با فردی که دو بار تاکنون به کتاب مقدس قرآن کریم هتاکی کرده، برخورد جدی نکند، بر اساس دستور آقای رئیس جمهور، ما سفیر جدید سوئد را نخواهیم پذیرفت و همچنان سفیر جدید ایران هم به سوئد اعزام نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: برخی کشورهای اسلامی واکنش های خوبی داشتند. ما در تماس با کشورهای اسلامی هستیم.۱۰روز پیش به ابتکار ایران برای اولین بار نشستی در شورای حقوق بشر برگزار شد. برای اولین بار قطعنامه ای در ژنو در محکومیت اهانت به مقدسات صادر شد.

امیرعبداللهیان افزود: امروز وزیر خارجه سوئد تماس گرفت و ضمن محکومیت این اقدام خواست که موضع سوئد را به اطلاع دکتر رئیسی برسانم. من به او گفتم که شما نمی‌توانید افکار عمومی دو میلیارد مسلمان را نادیده بگیرید. تاکید کردم که بیانیه وزارت خارجه سوئد کافی نیست و باید فرد متخلف دستگیر و محاکمه شود. همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای اتخاذ یک رویه واحد و نیز با وزیر خارجه عربستان گفتگو خواهیم داشت.

وزیر خارجه کشورمان بار  دیگر تاکید کرد که از پذیرش سفیر جدید سوئد تا زمانی که دولت این کشور اقدام قاطعی در برابر فرد هتاک و هتاکی به مقدسات اسلامی اتخاذ نکند، خودداری خواهد شد.

 


 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.