امیرعبداللهیان به دعوت همتای خود به عربستان می‌رود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ریاض گفت: آقای حسین امیرعبداللهیان در این سفر با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه کشورمان به مقامات عربستان سعودی بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات همه جانبه با این کشور تاکیدخواهد کرد.

کد خبر : 813520
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 7:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، علی رضا عنایتی در این ارتباط گفت: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت آقای فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان عازم ریاض می شود.

وی با بیان این که در  کمتر از شش ماه روابط دو کشور با شتاب به پیش می رود، افزود: اکنون سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شده و به زودی سفیران  دو کشور در تهران و ریاض مستقر می شوند.

سفیر ایران در عربستان با تاکید بر این که این سفر فرصت بسیار مناسبی است تا در ادامه گفتگوهای وزیران امور خارجه در تهران زمینه همکاری های دو و چند جانبه بحث و بررسی شود، گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در این سفر با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه کشورمان به مقامات عربستان سعودی بر عزم تهران بر توسعه مناسبات همه جانبه با ریاض تاکید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آنچه که منابع خبری اعلام کرده اند حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز پنچ شنبه  ۲۶ مردادماه در سفری یک روزه به ریاض خواهد رفت  و در این سفر با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی می‌کند.

براساس این گزارش فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در ۲۷ خردادماه سال جاری به دعوت حسین امیر عبداللهیان برای سفری یک روزه به تهران آمد.

سفارت عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران  بعد از ۸ سال از روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه بطور رسمی فعالیت خود در تهران را آغاز کرده‌است.

۱۶ خردادماه امسال نیز سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده عربستان و نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان همکاری اسلامی بطور رسمی بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش مسوولیت سفارت ایران در عربستان به علی رضا عنایتی سپرده شده است و مسوولیت سفارت عربستان در ایران نیز  بر عهده “عبدالله العنزی ” است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.