امضای تفاهم‌نامه مشترک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: با امضای تفاهمنامه مشترک بین استانداری و چندین دستگاه اجرایی سعی بر مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل است.

کد خبر : 57757
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 - 8:57

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، شفیع شفیعی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مهار و کاهش آسیب‌های حوزه طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی به عنوان رویکرد اصلی وزارت کشور سعی بر این است تا در سطح جامعه با شناسایی علل و عوامل این آسیب‌ها به کنترل و مهار آنها همتی راستین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل نیز عمده آسیب‌ها مربوط به طلاق، اعتیاد، خشونت و همچنین حاشیه‌نشینی است، خاطرنشان کرد: در قالب تفاهمنامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و بیش از ۱۰ تشکل غیردولتی سعی می‌کنیم تا برنامه پیشگیرانه را مبتنی بر آموزش و مهارت‌های زندگی اجتماعی مورد توجه قرار دهیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل موضوع اساسی آگاهسازی را به عنوان مقدمه مهار این بحران‌ها یادآور شد و بیان کرد: ما در بحث آگاهسازی دانش‌آموزان و دانشجویان در بحث اعتیاد و آموزش زوجین قبل از ازدواج اقدامات خوبی را آغاز کردیم به طوری که اولین مرکز آموزش پیش از ازدواج نیز در کنار مراکز مشاوره‌ای راه‌اندازی شده است.

شفیعی طرح توانمندسازی خانواده‌های ساکن در محلات حاشیه شهر را به عنوان یک امر مهم و اساسی یادآور شد و افزود: قطعا خروجی این تفاهمنامه‌های امضا شده و کمک نهادهای دولتی و غیردولتی به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شده و سالم‌سازی جامعه را در مسیر آرامش و آسایش اجتماعی و خانوادگی شاهد خواهیم بود.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.