افتتاح نیروگاه ۳۱۰ مگاواتی هریس با حضور رئیس جمهور

نیروگاه ۳۱۰ مگاواتی هریس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

کد خبر : 102878
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 6:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و رضا اردکانی، وزیر نیرو برگزار شد.

ایمان عبدی، مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در حاشیه افتتاح به خبرنگار فارس در تبریز گفت:  بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات توسط رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به ‌بهره‌برداری رسید.

عبدی گفت: با بیان اینکه در این نیروگاه بیش از ۵۸ درصد راندمان را داریم که در بین نیروگاه‌های کشور تقریبا راندمان بالایی محسوب می‌شود و مصرف سوخت هم کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب هم استفاده شده است و آلایندگی نیروگاه کاملا تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است.

عبدی افزود: ساخت و تکمیل این نیروگاه در دو فاز و ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی بیان کرد: این پروژه با پیشرفت ۸۸ درصد روبه‌رو است و میزان اعتبار آن ۲۴۰ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی است.

همچنین در جریان مراسم افتتاح این واحد عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند بناب از طریق ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهور آغاز شده و نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند به بهره‌برداری رسید.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.