اعتصاب حمل ونقل عمومی رم را فلج کرد

اعتصاب ۲۴ ساعته کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، شهر رم پایتخت ایتالیا را فلج کرد.

کد خبر : 68920
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1397 - 16:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”،کارکنان بخش حمل و نقل عمومی (اتوبوس، ترام، مترو، قطار) در شهر رم در پی فراخوان اتحادیه های کاری Orsa, Faisa Confail e Usb از صبح امروز دست به یک اعتصاب یک روزه زدند که منجر به سرگردانی هزاران مسافر و ایجاد ترافیک سنگین در رم شد.
اعتصاب امروز سبب اختلال ترافیک شهری شده و هزاران نفر در پایتخت سرگردان شدند. کیلومترها ترافیک سنگین در خط کمربندی شهر رم، تردد خودروها را که به داخل پایتخت روانه بودند، با مشکل روبه رو کرد.
برای شهروندان که هر روز از حمل و نقل عمومی برای جابجا شدن استفاده می کنند، صبح پنجشنبه تبدیل به یک کابوس شد. هزاران مسافر و گردشگر در خیابان های رم سرگردان شده و صف های طویل در مقابل ایستگاه ها ایجاد شد.
بر اساس این گزارش ، اتحادیه های کارگری دلیل برگزاری این اعتصاب را اعتراض به طرح خصوصی سازی این بخش ، بهبود شرایط کاری، پرداخت بدهی های شرکت حمل و نقل عمومی رم ‘اتک’ اعلام کردند.
شرکت حمل و نقل عمومی شهر رم موسوم به ‘اتک’ با یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو بدهی، در ورطه ورشکستگی قرار دارد.
در شهر رم پایتخت ایتالیا ۷۵ درصد از مسافران شهری با استفاده از ۳۸۴ خط اتوبوس و قطار شهری جابجا می شوند. این خطوط شامل ۷۰۶۸ ایستگاه می شود که در مجموع ۳ هزار و ۵۷۱ کیلومتر را تحت پوشش دارند که با استفاده از ۲۷۱۵ وسیله نقلیه، ۱۳۲ میلیون مسافر را در سال جابجا می کنند.
سالانه ۳۲۲ میلیون مسافر در شهر رم (معادل ۲۲ درصد از کل مسافران) از ۳خط مترو که با ۴۸ قطار بیش از ۳۶ کیلومتر را تحت پوشش دارد، جابجا می شوند. همچنین ۵۱ میلیون مسافر نیز در سال با استفاده از ۸۴ قطار راه آهن شهری و برون شهری جابجا می شوند.

 

 

 



 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.