اطلاعات تخصصی درباره خون و هماتولوژی در یک کتاب

ویراست نهم کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» نوشته آندرئولی و کارپنتر با ترجمه کارشناسان‌ ارشد هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس منتشر شد. این کتاب اطلاعات تخصصی درباره خون و هماتولوژی دارد.

کد خبر : 20865
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 9:26
اطلاعات تخصصی درباره خون و هماتولوژی در یک کتاب
انتشارات تیمورزاده ویراست نهم از کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» نوشته آندرئولی و کارپنتر را به چاپ رساند. کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» توسط کارشناسان‌ ارشد هماتولوژی (دانشگاه تربیت مدرس) کاوه‌ طاری، زهرا شمسی، رایکا نایبی و ارمغان امین‌منبری به رشته ترجمه درآمده است همچنین مقدمه آن به قلم دکتر سعید‌ آبرون نگاشته شده است.

علم هماتولوژی یکی از وسیع‌ترین شاخه‌ها در علوم پزشکی است. این علم در ارتباط با بیماری‌های مرتبط با خون و تشخیص و درمان اختلالات خونی است. ویراست نهم از کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» که نگارش آن را دکتر الوک‌ای.خورانا و دکتر نانسی‌ برلینر برعهده داشته‌اند مربوط به بخش خون و هماتولوژی است.

ویراست نهم کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» شامل فصل‌های ۴۵ تا ۶۱ این کتاب است که به مباحث خون‌سازی، اختلالات کلونال، گلبول‌های قرمز، اختلالات بالینی نوتروفیل‌ها، لنفوسیت‌ها، هموستازها، بیولوژی انواع سرطان‌ها و پیشگیری و درمان آن می‌پردازد.

در بخش پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز کتاب آمده است: «افزایش یافتن آگاهی از بیولوژی سلول‌های بنیادی خون‌ساز زمینه پیدایش تکنیک‌های جدید دستکاری سلول‌های بنیادی به منظور درمان بیماران را فراهم ساخته است. از مدت‌ها قبل معلوم شده که اثرات ضد توموری داروهای شیمی‌درمانی و رادیوتراپی وابسته به دوز است و مسمومیت‌زایی ناشی از سرکوب رده‌های میلوئیدی موجب محدودیت در به‌کارگیری دوزهای بالای این ترکیبات می‌شود.»

کتاب «مبانی طب داخلی سسیل» در ۲۶۴ صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت ۳۳ هزار تومان از سوی انتشارات تیمورزاده چاپ شد.

 
 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.