اسکان موقت اتباع افغان در ۳ استان

مرزهای کشور در امنیت کامل قرار دارند. در مورد مدیریت مواجه شدن با آوارگان و اتباع افغانستانی طرحی تهیه کرده‌ایم به عنوان “طرح اسکان موقت آوارگان افغانستانی” که با مدیریت سازمان مدیریت بحران عملیاتی می‌شود.

کد خبر : 131915
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 11:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: در نقاط نزدیک مرزی مشترک‌مان با افغانستان امکاناتی پیش‌بینی می‌شود تا افرادی که به سمت ایران می‌آیند، ساماندهی و اسکان موقت شوند.

در “طرح موقت اسکان موقت آوارگان افغانستانی” تغذیه، مواد غذایی، مواد بهداشتی و وسایل زیستی تحویل داده می‌شود تا در اولین فرصت این افراد به موطن خودشان برگردند. ما در کنار مردم عادی شاهد حضور نیروهای نظامی، دولتی و مسئولان در ولایات افغانستان بودیم که آنها هم در کنار این مردم عادی به صورت جداگانه سازمان‌دهی شدند و از طریق هماهنگی که با وزارت امور خارجه انجام شد، با هواپیمایی شرکت آریانا به داخل کشور آمدند و به صورت مرحله‌ای از کشور به کابل منتقل شدند.

وی در خصوص وضعیت امنیت مرزها در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: در مرز شرق و جنوب شرقی خوشبختانه با اشرافیت مقتدرانه‌ای که نیروهای مسئول مرزبانی؛ ارتش و سپاه و در عقبه هم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دارند رصد لحظه به لحظه تحولات انجام می‌شود و آمادگی لازم برای هرگونه واکنش به اتفاقات احتمالی وجود دارد. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: از قبل هم این موضوع از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و رده‌های تخصصی نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز اعلام و پیش‌بینی شده است و جای نگرانی وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است.

 


 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.