استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد

تقاضای استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با امضای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

کد خبر : 84212
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 7:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس افزود: این تقاضای استیضاح که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته مطابق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس با ۲۰ امضا تقدیم هیات رییسه شده است که اعلام وصول می شود.
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش موظف است در مدت ۱۰ روز در مجلس حضور یابد و به نمایندگان پاسخ دهد.
به گزارش ایرنا، علل کاهش اعتبارات آموزش و پرورش، کاهش اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان با گرفتن نیروهای خدماتی، جعل مطالب در کتب درسی، ورود زودهنگام دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخاباتی، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رأی‌ اعتماد، بی‌توجهی به زبان محلی، عدم پذیرش مسئولیت در مورد حوادث برخی مدارس، سوء مدیریت در برخی مدارس از محورهای این استیضاح است.
تقاضای استیضاح بطحایی نهم مردادماه با ۲۸ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات عودت داده بود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز گذشته از ارجاع تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رییسه خبر داد و گفت : نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزیر از پاسخ های وی قانع نشدند.
میر حمایت میرزاده افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز پس از پیگیری و ادامه بررسی تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش از پاسخ‌های وی به ۱۶سوال مطروحه از سوی نمایندگان قانع نشدند.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.