استقرار نیروهای ویژه رانسه در اوکراین

روزنامه «لوموند» به نقل از منابع گزارش داد که دولت فرانسه در حال بررسی اعزام مستقیم یک گروه نظامی کوچک به اوکراین است تا به‌عنوان مربی برای نیروهای مسلح کی‌یف و به‌عنوان «بازدارنده» مقابل مسکو عمل کنند.

کد خبر : 1289064
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 10:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، این نشریه تعداد «مربیان» نظامی فرانسوی را که به‌طور بالقوه مجاز به ورود به خاک اوکراین هستند، فاش نکرد، اما گزارش داد که در صفوف آنها ممکن است برخی «یگان‌های متعارف» وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش لوموند، نیروهای ویژه فرانسه همچنین پیشتر در آموزش سربازان اوکراینی در لهستان و اسکورت محموله‌های تسلیحاتی این کشور به کی‌یف شرکت داشتند. این رسانه فرانسوی افزود، با این حال «آنها همیشه در مرز اوکراین متوقف شده‌اند.»

در گزارش روز جمعه لوموند آمده است، آموزش‌هایی که فرانسه می‌خواهد به اوکراینی‌ها «در میدان» ارائه کند، شامل آموزش کار با سیستم‌های دفاع هوایی است. این رسانه توضیح داد که تأسیسات تسلیحاتی زمین به هوای کی‌یف اغلب توسط نیروهای روسی هدف قرار می‌گیرد و افزود که «حضور سربازان فرانسوی یا کسانی از سایر کشورها به‌طور بالقوه از مناطق خاصی از خاک اوکراین محافظت می‌کند.»

این روزنامه گزارش داد، دولت فرانسه ظاهرا استقرار این نیروها را راهی برای ایجاد «معضل استراتژیک» در راه مسکو می‌داند و می‌تواند توانایی هدف‌گیری و حمله روسیه را «محدود» کند. این روزنامه فرانسوی افزود، این کار به‌ویژه ممکن است قبل از ورود جت‌های جنگنده اف-۱۶ ساخت ایالات متحده که قرار است اواخر امسال انجام شود، «ضروری» باشد.

به گزارش این رسانه، فرانسه تاکنون حضور نیروهایش در اوکراین در جریان درگیری‌ها را رد کرده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفت که استقرار نیروهای ناتو در اوکراین را نمی‌توان در آینده رد کرد و همین سخنان جنجال به پا کرد و بیشتر اعضای ناتو این موضوع را رد کردند.

وزیر خارجه فرانسه هم این موضوع را از اساس تکذیب کرد و گفت بر خلاف گفته‌های ماکرون، فرانسه مایل نیست سربازی به اوکراین اعزام کند.

رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفته بود: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم. متحدانی که امروز درباره استقرار مستقیم نیروها در اوکراین می‌گویند “اصلا و ابدا”، در واقع همان کسانی هستند که قبلا تشدید کمک‌های نظامی که بعدا اعطا شد، از جمله موشک‌های دوربرد و جت‌های جنگنده را رد می‌کردند.»

به گزارش راشا تودی، اظهارات ماکرون باعث شد سایر اعضای بلوک تحت رهبری ایالات متحده از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ایتالیا شفاف‌سازی کنند که آنها چنین برنامه‌ای ندارند. اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه ظاهرا مورد حمایت دو کشور بالتیک – استونی و لیتوانی – قرار گرفت و آنها گفتند که چنین اقدامی را نمی‌توان رد کرد.

در واکنش به این اخبار، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه اظهارات غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین مسئله‌ای جدی است، گفت نه‌تنها مزدوران داوطلب، بلکه نیروهای عضو ارتش‌های غرب نیز در اوکراین حضور دارند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.