استقرار نظم و امنیت یکی از وظایف اصلی پلیس در جامعه است

رئیس اداره بررسی های فرهنگی و اجتماعی اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی ناجا گفت‌: استقرار نظم و امنیت یکی از وظایف اصلی پلیس در جامعه است.

کد خبر : 63378
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396 - 7:38

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،سرهنگ امین رجبی در حاشیه بازدید از معاونت اجتماعی استان البرز، اظهار کرد: پلیس جامعه محور که مبنای آن بر اعتماد اجتماعی شکل گرفته است با انجام اقدامات اجتماعی از قبیل فرهنگ سازی، آموزش همگانی، اطلاع رسانی و آگاه سازی زمینه مشارکت مردم را برای تامین نظم و امنیت فراهم می کند.

وی ادامه داد: رویکرد جامعه محورانه پلیس باعث شده است با ایجاد و ساختار معاونت اجتماعی در ناجا نسبت به تعامل و مشارکت مناسب با مراکز علمی و دانشگاهی، نهادها و دستگاه‌های دولتی و آحاد مختلف اجتماعی اقدامات مثبت و موثری صورت پذیرد.

سرهنگ رجبی عنوان کرد: با توجه به اینکه پلیس مسئولیت حفظ نظم و امنیت را به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع بشری به عهده دارد بنابراین ضروری است که در اثر تغییرات اجتماعی پیشتاز باشد در غیر این صورت نمی تواند کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: شناخت و استفاده از فناوری های جدید آموزش کارکنان و بهره گیری از افراد متخصص آینده نگاری، آینده پژوهی، پیش بینی اجتماعی و برآورد در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید همواره در دستور کار پلیس جامعه محور قرار داشته باشد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.