استفاده از خودروهای شوتی در حال تبدیل شدن به روشی رایج است

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با خودروهای شوتی گفت: استفاده از این خودروها در حال تبدیل به بدعت و شیوه‌ای رایج در جابه‌جایی کالای قاچاق است.

کد خبر : 747730
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، سردار قاسم رضایی در پاسخ به افزایش شمار خودروهای شوتی در جاده‌ها و سطح شهرها اظهارداشت: خودروهای شوتی به طور قطع و از اساس غیرقانونی است و پلیس وظیفه خود می داند با هر شیوه غیرقانونی برخورد کند.

وی درباره رفتارهای مجرمانه و خطرآفرین این خودروها توضیح داد: بعضاً رفتارهای آنان منجر به جرم های بیشتر و حتی تلفات انسانی می شود که بارها منجر به شهادت ماموران پلیس شده است.

جانشین فرمانده انتظامی پلیس گفت: آنچه مشخص است این مسئله حالت بدعت دارد و در استانهای مختلف در حال گسترش است. با این حال ایست بازرسی های متعدد، پلیس‌های راهور و تیم‌های عملیاتی مختلف برای مقابله با این عمل می کنند.

به گفته سردار قاسمی ، برخورد با شوتی ها به طور جدی در دستور کار پلیس کشور قرار دارد و جلوی اقدامات جنون آمیز این خوردوهای غیرقانونی گرفته خواهد شد.

در سالهای اخیر شمار خودروهای به اصطلاح شوتی که اقدام به حمل کالاهای قاچاق می کنند به طور محسوسی افزایش یافته است که این مسئله در تهران به عنوان مرکز اقتصادی کشور بیش از هر جای دیگر به چشم می خورد.

گذشته از فعالیت قاچاق این خودروها که اخلالی عینی در نظم اقتصادی است، رفتارهای جنون‌آمیز آنان در جاده‌های زمینه ساز حوادث رانندگی می شود که عمدتاً برای فرار از چنگال پلیس صورت می گیرد.

خودروهای شوتی که عمدتاً از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند هستند، بر قاچاق کالا از مبادی وروردی کشور مانند مناطق بندی در جنوب و شمال و مناطق مرزی در شرق و غرب تمرکز دارند که در مواردی این قاچاق شامل انسان هم می شود.

پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیراً موضوع خودروهای شوتی را مسئله ای ثانویه توصیف کرد و ریشه رواج حمل و نقل شوتی را ناشی از سودآور بودن آن و ضعف مدیریت در مبادی ورودی کشور دانست.

 


 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.