از جنجال علی کریمی تا روزهای ملتهب کشتی/ پرسپولیس رویایی شروع کرد

انصراف ایران از جام جهانی کشتی آزاد، قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا و آغاز پرحاشیه المپیک زمستانی برای ایران مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند.

کد خبر : 63058
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 - 6:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، اقدامی که اسپانسر بازی های المپیک زمستانی مبنی بر امتناع از اهدای هدیه ویژه این بازی ها به ورزشکاران کاروان کشورمان انجام داد، آغاز این هفت روز ورزش را برای این کاروان و در کل ورزش کشورمان را پرحاشیه کرد طوریکه برای برطرف کردن حتی پایای مقامات ورزشی و سیاسی نیز به میان آمد.

دیگر حاشیه ورزش کشور در این هفته با مناظره علی کریمی و دبیرکل فدراسیون فوتبال در یک برنامه ۹۰ ایجاد شد و وقتی تشدید شد که کی روش در پیامی که به صورت پیامک برای مجری برنامه ارسال کرد، علی کریمی را بزدل خطاب کرد.

انصراف ایران از حضور در جام جهانی کشتی آزاد هم از دیگر اتفاقات قابل توجه و پرحاشیه در این هفته بود.

البته از اتفاقات خوب این هفت روز ورزش هم قهرمانی تیم ملی فوتسال بود که برای دوازدهمین بار در آسیا به دست آمد. در این هفت روز ورزش دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان با ثبت یک شکست، یک برد و یک تساوی پیگیری شد. لیگ بسکتبال بالاخره به پایان رسید.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

آغاز پرحاشیه المپیک زمستانی برای ایران 
بیست و سومین دوره المپیک زمستانی با شرکت حدود ۲۹۰۰ ورزشکار از ۹۳ کشور جهان در حالی از جمعه گذشته به میزبانی پیونگ چانگ کره جنوبی آغاز شد که پیش از مراسم افتتاحیه کمیته برگزاری رقابتها در اقدامی ناپسند و مغایر با منشور المپیک ورزشکاران ایرانی حاضر در این رویداد را از دریافت هدیه سامسونگ حامی مالی این بازیها محروم کرد. در پی اعتراض کمیته ملی المپیک ایران و جمعی از مسئولان ارشد کشور و همراهی مثال زدنی مردم کمیته برگزاری رقابتها ضمن عذرخواهی رسمی از کاروان ایران و چهار نماینده المپیکی آن هدیه بازیها را در مراسمی به ورزشکاران کشورمان اهدا کرد.

لیگ برتر فوتبال در هفته بیست و سوم
از هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر جمعه شب گذشته ۴ دیدار برگزار شد که طی آن تیم های پیکان و پارس جنوبی جم با نتیجه مشابه ۲ بر یک به ترتیب برابر سیاه جامگان و پدیده مشهد صاحب برتری شدند ضمن اینکه تیم های استقلال خوزستان و سپاهان نیز در دیدارهای خانگی برابر فولاد و نفت با نتیجه مشابه تساوی بدون گل متوقف شدند.

پایگاه خبر ججین

در چارچوب این هفته از رقابتها پنج شنبه گذشته استقلال در مصاف با سپیدرود رشت به تساوی ۳ بر صفر دست یافته بود و سایپا نیز با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل ذوب آهن صاحب برتری شده بود. در همین هفته از رقابتها، پرسپولیس در روز نخست مسابقات که چهارشنبه برگزار شد با ۳ گل نفت ابادان را شکست داد و تراکتورسازی نیز مقابل گسترش فولاد به برتری ۲ بر ۱ دست یافت.

با استعفای علی کریمی مخالفت شد
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت بعد از باخت این تیم به استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر، برای کناره گیری از سمت خود به عنوان سرمربی سپیدرود اعلام آمادگی کرد.علی کریمی با انتشار نامه ای اعلام کرد که به امید تغییرات مثبت به سپیدرود آمده بود و حالا شاید رفتنش شوک مثبتی به این تیم بدهد. وی در بخشی از این تاکید داشت که برای مالک باشگاه این حق را قائل است که برای بهبود شرایط تیم، هر تصمیمی که در خصوص کادر فنی بگیرد، قابل احترام است. این در حالی است که مدیریت سپیدرودرشت با این استعفا مخالفت کرد تا این تیم کماکان با هدایت کریمی در مسابقات شرکت کند.

خوزستان قهرمان مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور شد
مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور (جام تدبیر وامید) شنبه گذشته در اهواز با اتمام رقابتهای دسته فوق سنگین به پایان رسید و تیم استان خوزستان به جام قهرمانی دست یافت. این تیم با ۵۵۵ امتیاز د رده نخست ایستاد. بعد از خوزستان، تیم تهران با ۴۹۰ امتیاز دوم شد و مازندران هم با ۳۹۶ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. در جدول رده بندی تیم های اردبیل و گیلان هم به ترتیب در رده های چهارم و پنجم ایستادند.

پایان کار پینگ پنگ بازان ایران درتور جهانی عمان با ۵ مدال 
مسابقات تنیس روی میز تور جهانی عمان یکشنبه گذشته با برگزاری دیدارهای پایانی بخش های مختلف در مسقط به پایان رسید. در روز پایانی این رقابت ها و در دیدار نهایی بخش هوپس، محمد امین صمدی صاحب مدال طلا شد. همچنین امین احمدیان و رادین خیام که با غلبه بر حریفانی از چین و صعود به مرحله نیمه نهایی رده سنی جوانان و نوجوانان مدال خود را قطعی کرده بودند، با کسب مدال برنز به کار خود پایان دادند. این سه مدال انفرادی در حالی به دست آمد که پیش از این تیم های جوانان الف و نوجوانان موفق به کسب مدال برنز  شده بودند. بدین ترتیب تیم اعزامی تنیس روی میز ایران با مجموع ۵ مدال شامل یک مدال طلا و ۴ مدال برنز به کار خود در تور جهانی عمان پایان داد.

کی روش علی کریمی را بزدل خطاب کرد
برنامه این هفته ۹۰ خیلی پرحاشیه تر از همیشه بود چراکه به مناظره علی کریمی و ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال اختصاص داشت. در جریان این منظاره کی روش در پیامی که از طریق پیامک برای مجری برنامه ارسال کرد، خطاب به کریمی گفت: «من در زمان مناسب پاسخ این حرف ها ، اتهامات دروغ و بزدلانه را می دهم. این فرد دارد توهین می کند به تمام آن ۱۲۴ بازی که در تیم ملی بوده است و همبازی هایش»، کریمی هم در پاسخ گفت:«من اگر بزدل بودم حتما الان اینجا نبودم. ایشان چرا اینجا نمی آیند الان و جواب نمی دهند؟ من که حرفی نمی زنم که عجیب باشد.»

دوازدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا 
تیم ملی فوتسال ایران با غلبه بر ژاپن برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا از حیث قهرمانی در این رقابت‌ها همچنان رکورددار باشد. دیدار نهایی این رقابت ها یکشنبه گذشته در چین تایپه برگزار شد و طی آن ملی پوشان فوتسال کشورمان با نتیجه ۴ بر صفر حریف خود را شکست دادند. تیم ملی فوتسال در حالی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات جام ملت های آسیا را از آن خود کرد که پیش از این و در ۱۴ دوره گذشته این رقابت ها، ۱۱ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود. برای کسب این عنوان قهرمانی، ملی پوشان فوتسال کشورمان با هدایت سیدمحمد ناظم الشریعه در مرحله گروهی  میانمار، چین و عراق را از پیش رو برداشتند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی هم تیم تایلند را شکست دادند سپس با از پیش رو برداشتن ازبکستان راهی فینال شدند.

تیم ملی یخنوردی ایران قهرمان آسیا شد 
مسابقات یخنوردی قهرمانی قاره آسیا در کنار جام جهانی چئونگ سونگ برگزار شد و ورزشکاران اعزامی کشورمان به ۵ مدال رنگارنگ این مسابقات دست یافتند. دو مدال طلا یک مدال نقره دو مدال برنز و عنوان نخست تیمی آسیا حاصل تلاش تیم ملی کشورمان بود.

برد پرسپولیس، شکست تراکتورسازی و تساوی استقلال در لیگ قهرمانان
فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان این هفت روز ورزش با برگزاری دیدارهای هفته نخست پیگیری شد و طی آن سه نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در این هفته از مسابقات تیم فوتبال تراکتورسازی دوشنبه شب در ورزشگاه سلطان قابوس عمان میزبان الاهلی عربستان بود. این دیدار با برتری یک بر صفر تیم عربستانی به پایان رسید. مهند عسیری(۶۷) برای الاهلی گل زد. تراکتورسازی در حالی در این دیدار متحمل شکست شد که ذوب آهن هم در اولین دیدار آسیایی خود متحمل شکست شده بود.

پایگاه خبر ججین

سه شنبه شب نیز تیم فوتبال پرسپولیس که فصل گذشته به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافته بود، دیدار برابر نسف قارشی ازبکستان را با برد پرگل ۳ بر صفر آغاز کرد. در این بازی که در ورزشگاه آزادی و در حضور ۲۵ هزار تماشاگر انجام شد گادوین منشا (۲۰) و علی علیپور (۶۷ و ۷۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند.  در همین روز تیم فوتبال استقلال در مصاف تیم الریان قطر به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. این بازی در ورزشگاه جاسم بن حمد قطر برگزار شد.

پایان کار رکابزنان ایران در آسیا با ۴ مدال 
سی و هشتمین دوره رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا دوشنبه بعد از پنج روز رقابت میان شرکت کنندگان در میانمار به پایان رسید. تیم اعزامی ایران به این رقابت ها از رقابت با دیگر شرکت کنندگان صاحب چهار مدال شد. در این رقابت ها  آروین معظمی گودرزی نشان نقره تایم تریل انفرادی بزرگسالان، محمد گنج‌خانلو مدال نقره رده سنی امید در بخش جاده، مهدی سهرابی مدال برنز انفرادی جاده در رده سنی بزرگسالان و تیم تایم تریل تیمی مردان در بخش بزرگسالان نیز مدال برنز را برای کشورمان به دست آوردند؛ در این دیدارها، بانوان رکابزن موفق به کسب هیچ نشانی نشدند. در این رقابت ها تیم دوچرخه‌سواری پیشکسوتان ایران نیز موفق به کسب چهار مدال شامل دو نشان نقره و دو برنز شدند.

شهرداری تبریز قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد 
مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با قهرمانی تیم شهرداری تبریز به پایان رسید. این تیم در دیدار پنجم فینال که سه شنبه در تبریز برگزار شد، مهرام را شکست داد و با توجه برگزاری این مرحله از رقابت ها به صورت ۳ از ۵، قهرمانی فصل را از آن خود کرد. این برای نخستین بار است که شهرداری تبریز قهرمانی لیگ بسکتبال را به دست می آورد.

حاتمی بعد از قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال برکنار شد!
فدراسیون بسکتبال در آستانه آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی برای حضور در پنجره دوم رقابت های انتخابی جام جهانی، مهران شاهین طبع را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کرد. معرفی شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی دست پس از قهرمانی شهرداری تبریز در لیگ برتر انجام شد. این تیم با مهران حاتمی که تا قبل از تصمیم جدید فدراسیون سرمربی تیم ملی بود، به عنوان قهرمانی دست یافت.

ایران از حضور در جام جهانی کشتی آزاد انصر اف داد 
فدراسیون کشتی ایران به دلیل تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی از سوی اتحادیه جهانی کشتی و رد پیشنهادات ایران در این زمینه، از حضور در جم جهانی کشتی آزاد آمریکا انصراف داد. اتحادیه جهانی کشتی به درخواست کشورهای اروپایی به تبعیت از روسیه، جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران را با یک تعویق هفت ماهه مواجه ساخت.

احتمال محرومیت یکساله کشتی ایران از تمامی میادین بین المللی
بررسی پرونده کشتی علیرضا کریمی در رقابت های زیر ۲۳ سال جهان در کمیته حقوقی و انضباطی اتحادیه جهانی مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد ورای آن در حال نهایی شدن است. گویادر هفته گذشته،  اصرار کمیته بین المللی المپیک بر اتحادیه جهانی کشتی برای طرح بحث تعلیق کشتی ایران بسیار جدی بوده است و  احتمالا کشتی ایران به مدت حدود یکسال از تمامی رقابت های بین المللی محروم خواهد شد. کمیته ی بین المللی  المپیک که به شدت تحت نفوذ صهیونیستها قراردارد، انتظار دارد موضوع تعلیق ورزش ایران به دلیل عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس، با اعلام رای محرومیت کشتی گیران ایران از حضور در میادین بین  المللی، ابعادی جهانی  علیه  ورزش ایران را به خود بگیرد. همچنین موضوع محروم شدن علیرضا کریمی و مربی اش نیز حدوداً  قطعی است و به احتمال فراوان این دو نفر نیز برای مدتی از حضور در میادین کشتی محروم خواهند شد.

صعود یک پله ای تیم ملی فوتبال ایران
در تازه ترین رده بندی ماهانه فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) تیم‌های ملی فوتبال جهان، تیم ملی ایران با ۷۹۰ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه گذشته میلادی در رده ۳۳جهان قرار گرفت و کماکان رده نخست آسیا را از آن خود دارد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.