ارزان فروشی ۸هزار متر زمین و استعفای مقام ژاپنی

در پی بالا گرفتن رسوایی فروش ارزان یک قطعه زمین که نهاد نخست‌وزیری ژاپن و شینزو آبه نخست وزیر این کشور نیز درگیر آن شده‌اند، یک مقام ارشد مالیاتی استعفا کرد.

کد خبر : 66974
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 - 5:45

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین از خبرگزاری شینهوا، ‘موریتومو گاکان’ مسئول یک مدرسه خصوصی در ژاپن زمینی به مساحت هشت هزار و ۷۷۰ متر را دو سال پیش خریداری کرده و برای آن یک میلیون و ۲۶۰ هزار دلار پرداخت کرده که فقط ۱۴ درصد از بهای واقعی آن بوده است.
‘نوبوهیسا ناگاوا’ رییس اداره مالیات دولت ژاپن به همین دلیل از مقامش کناره گیری کرده است و گزارش ها نشان می دهد نمایندگان احزاب مخالف حاضر به شرکت در نشست های پارلمان نشده اند.
این فرد در سال گذشته میلادی مدیرکل اداره مالیاتی وزارت دارایی بود و در آن دوران معاملاتی در باب زمین در این کشور صورت گرفت که گفته می شود در جریان آن قیمت های واقعی زمین های مورد خرید و فروش اعلام نشده است.
رییس اداره مالیات که روز جمعه از مقامش استعفا کرد در پارلمان از خود دفاع کرد و گفت که هر معامله ای که صورت گرفته دقیق و درست بوده و اسناد آن موجود است.
با وجود اینکه دولت تمامی اسناد و ارتباطات ضبط شده میان طرفین معامله را منتشر کرده اما نمایندگان احزاب مخالف راضی نشده اند و خواستار استعفای رییس اداره مالیات شده بودند که در این معامله دست داشته است.
روزنامه آساهی ژاپن گزارش کرده است اگرچه وزارت دارایی اسناد را منتشر کرده اما قبل از اینکه آن را انتشار دهد و در اختیار پارلمان بگذارد در آن دست برده است.
‘تارو آسو’ وزیر دارایی و معاون نخست وزیر و از یاران و مشاوران نزدیک وی در مصاحبه ای در توکیو گفت که این وزارتخانه در حال کار روی این موضوع است و گزارش دقیق را منتشر خواهد کرد.
گزارش ها حاکی است در همین ارتباط یکی از مسئولان وزارت دارایی ژاپن هم که در این معامله که مساله تخفیف قیمت و کم شدن قیمت واقعی آن مطرح است، دخیل بوده، جان خود را از دست داده است.
قرار بود مدرسه ای در سال ۲۰۱۷ میلادی در این مکان افتتاح شود و ریاست آن را به صورت افتخاری همسر نخست وزیر برعهده داشته باشد که به دنبال این رسوایی او نیز از این مسئولیت کنار رفت.
نخست وزیر ژاپن و همسر وی از آن زمان هر بار گفته اند که هیچ دخالتی در این موضوع نداشته اند اما نمایندگان احزاب مخالف بر این باورند که دخالت های سیاسی در این معامله وجود داشته است.

 

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.