اردبیل در سال گذشته از لحاظ روند رشد طلاق مقام اول را در کشور کسب کرد/ نگاه منفی مردم و مسؤولان به سرمایه‌گذاران اصلاح شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه سال گذشته استان اردبیل از لحاظ روند رشد طلاق مقام اول را در سطح کشور کسب کرد که ۲۱ درصد رشد را در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ داشته‌ایم.

کد خبر : 39141
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1396 - 11:23

 

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، یوسف خدادادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل که در سالن جلسات دادگستری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته استان اردبیل از لحاظ روند رشد طلاق مقام اول را در سطح کشور کسب کرد که ۲۱ درصد رشد را در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ داشته‌ایم.

وی گفت: سال ۹۴ تعداد کل طلاق در سطح استان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مورد بوده که این میزان در سال ۹۵ به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مورد رسید که رقم بسیار نگران کننده‌ای است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: پژوهش‌های مختلفی در این حوزه انجام گرفت و مشخصص گردید که علت اکثر طلاق‌ها در سطح استان به خاطر نبود آموزش‌های پیش از ازدواج است.

خدادادی با اشاره به اینکه آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش از ازدواج بسیار مهم و تاثیرگذار است ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت که نیازمند تلاش و همکاری همه مدیران و مسؤولان در این حوزه است.

وی افزود: وضعیت مطلوبی از لحاظ میزان آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و استان اردبیل وجود ندارد و میزان بالای آسیب‌های اجتماعی نشان دهنده این مساله است که سیستم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در مسیر درستی قرار ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه بیکاری در سط کشور حدود ۱۲ درصد است بیان کرد: این میزان در سطح استان ۱۵ درصد است و این مساله یکی از علل اصلی بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در سطح استان است.‌

خدادادی اضافه کرد: راهکار تاثیرگذار در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی جذب سرمایه‌گذار و به تبع آن افزایش اشتغال، افزایش رونق اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با بی‌مهری‌هایی از جانب مردم و مسؤولان مواجه شده است.

وی با انتقاد از عدم وجود فرهنگ مناسب در پذیرش سرمایه‌گذاران در سطح استان عنوان کرد: متاسفانه یک نگاه منفی و در برخی موارد تنگ‌نظرانه در بین مردم و مسؤولان نسبت به سرمایه‌گذاران دیده می‌شود که لازم است این نگاه و طرز تفکر اصلاح شود.

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.