ارتش روسیه یک شهر در اوکراین را اشغال کرد

گروه واگنر وابسته به ارتش روسیه از تصرف یک منطقه در نزدیکی شهر راهبردی باخموت در اوکراین خبر داد.

کد خبر : 406714
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 10:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، گروه نظامیان واگنر وابسته به ارتش روسیه از تصرف یک منطقه در نزدیکی شهر کلیدی باخموت در شرق اوکراین خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش روسیه ماههاست در تلاش برای کنترل شهر باخموت است.

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر ارتش روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز یک شنبه حملات نیروهای واگنر به کنترل شهر «کراسنا هورا» در چند کیلومتری باخموت انجامید.

 گروه نظامی واگنر، نقش مهمی در پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین داشته‌ است. آمریکا اخیرا این گروه را در لیست گروههای جنایتکار طبقه بندی کرده است. «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفته، «معرفی گروه واگنر به عنوان سازمان جنایتکار بین‌المللی به ما این امکان را می‌دهد تا این گروه و کسانی که با آن همکاری می‌کنند را مجازات کنیم».

به موازات پیشرفتهای روسیه در شرق اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در حال فشار به غرب برای ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته تر از جمله جنگنده و سیستم دفاع هوایی است. او اخیرا به لندن و بروکسل سفر و در پارلمان اروپا سخنرانی کرده بود.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.