ادعای واشنگتن پست درخصوص ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که ایران اولین محموله از پهپاد‌های نظامی را به روسیه ارسال کرد.

کد خبر : 141358
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 10:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست طبق اطلاعاتی که گفته می‌شود از آژانس‌های جاسوسی و مقامات آمریکایی دریافت کرده مدعی شد که هواپیما‌های ترابری روسیه «بی سر و صدا» اولین محموله هواپیمای بدون سرنشین نظامی ساخت ایران را به روسیه رساندند، اقدامی که تاکیدی بر تعمیق روابط بین مسکو و تهران است و در عین حال بر تلاش روسیه برای تامین و تقویت بیش از حد ارتش خود تاکید می‌کند.

طبق ادعای این روزنامه آمریکایی، روز ۱۹ اوت هواپیما‌های ترابری روسیه که حامل دو نوع هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ایرانی که هر دو قادر به حمل مهمات برای حمله به رادارها، توپخانه و سایر اهداف نظامی بودند، «بی سر و صدا» خاک ایران را به مقصد روسیه ترک کردند.

پیش‌تر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شده بود «دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، تا چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد». با این حال، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «آمریکا شواهدی دال بر خرید و انتقال پهپاد‌های ایرانی از طرف وزارت دفاع روسیه مشاهده نکرده است.»

رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نگرانی و هراس خود را از سلاح پهپادی ایران پنهان نمی‌کنند و به نظر بسیاری از ناظران، این سلاح به کابوس واشنگتن و تل‌آویو تبدیل شده است.

در همین حال مقامات جمهوری اسلامی ایران افزایش قدرت نظامی درا بخشی از دکترین دفاعی ایران و یکی از ابزار‌های راهبردی عنوان کرده اند که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و بر آینده نظامی تأثیر می‌گذارد. با این حال، آن‌ها هرگونه ارسال پهپاد نظامی به روسیه برای جنگ علیه اوکراین را رد می‌کنند.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.