ادعای رویترز: آمریکا پیشنهاد آتش بس پوتین در اوکراین را رد کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع روسی مدعی شد که به دنبال تماس میان واسطه‌ها بین مسکو و واشنگتن، آمریکا پیشنهاد آتش بس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوکراین را رد کرده است.

کد خبر : 1235327
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 20:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از منابع روسی افزود که پوتین در سال ۲۰۲۳ به صورت علنی و خصوصی از طریق واسطه‌ها، از جمله از طریق شرکای عرب مسکو در خاورمیانه و دیگران، سیگنال‌هایی را به واشنگتن ارسال کرد که نشان می‌دهد آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.

یک منبع ارشد روسی که از گفتگوها در اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ مطلع است به رویترز گفت: تماس با آمریکایی‌ها به نتیجه نرسید.

منبع دوم روسی که از این تماس‌ها مطلع است به رویترز گفت که آمریکایی‌ها به مسکو از طریق واسطه‌ها گفته‌اند که درباره آتش‌بس احتمالی بدون مشارکت اوکراین بحث نمی‌کنند و بنابراین تماس‌ها با شکست مواجه شد.

منبع سوم ادعا کرد: همه چیز از سوی آمریکایی‌ها به هم ریخت. آمریکایی‌ها نمی‌خواستند اوکراین را تحت فشار قرار دهند.

یک مقام آمریکایی در واشنگتن بیان کرد که ایالات متحده در هیچ گفتگوی واسطه‌ای با روسیه شرکت نکرده است. به نظر می‌رسد گفتگوهای غیررسمی «Track II» در میان روس‌هایی که در دولت نیستند وجود داشته است، اما ایالات متحده در این گفتگوها شرکت نداشته است.

این مقام آمریکایی گفت که پیشنهاد پوتین، بر اساس آنچه که به طور علنی گزارش شده، نسبت به خواسته‌های گذشته روسیه برای حفظ خاک اوکراین تغییری نکرده است. پوتین هفته گذشته به تاکر کارلسون مجری برنامه گفتگوی آمریکایی گفت که روسیه آماده “گفتگو” است.

به گفته سه منبع روسی، واسطه ها در اواخر سال ۲۰۲۳ در ترکیه ملاقات کردند.

چهارمین منبع دیپلماتیک گفت که ارتباط‌هایی از طریق واسطه‌ها بین روسیه و آمریکا به ابتکار مسکو وجود داشته، اما به نظر هیچ نتیجه‌ای نداشتند. این مقام آمریکایی گفت که از تماس غیررسمی از طریق واسطه‌ها بی اطلاع است.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.