ادامه اعتراضات به تیم ملی کبدی؛ “با سرمربی قرارداد بستند و ملی‌پوش شدند!”

در ادامه اعتراضات به اتفاقات در تیم ملی کبدی، دو بازیکن سابق تیم ملی هم به خط خوردنشان واکنش نشان دادند و معتقدند دلیل حذفشان فنی نیست.

کد خبر : 961730
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 10:04

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، برخی از بازیکنان کبدی به نحوه خط خوردنشان از تیم ملی قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو معترض هستند و مدعی‌اند خط خوردن آنها مربوط به قراردادی است که سرمربی تیم ملی با برخی از بازیکنان جوان در باشگاهش بسته و قرار است ۲۵ درصد قرارداد آن ها را بگیرد.

در ادامه مصاحبه محمد نصرتی و اسماعیل مقصودلو را می‌خوانید.

مقصودلو: هیچ شانسی در اردوی تیم ملی به ما داده نشد

اسماعیل مقصودلو در گفت و گو با ایسنا، در خصوص خط خوردنش از اردوی تیم ملی گفت: من تجربه حضور در لیگ ستارگان و بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارم اما برای این دوره از بازی‌ها در هیچ اردویی به ما شانس داده نشد.

برخی به اردوی تیم ملی رفتند که با سرمربی قرارداد بستند

او در خصوص چرایی خط خوردنش گفت: کبدی داستان زیاد دارد ولی چیزی که اکنون همه در جریان آن هستند این است افرادی که در سطح سه هستند و هیچ جایی در تیم ملی نداشتند به اردو آمدند. آنها قرارداد بسته‌اند که تا ۷ سال ۲۵ درصد هر پولی که در کبدی بدست می‌آورند را به باشگاهی بدهند که شخصا برای سرمربی تیم ملی است. در این شرایط ما را خط زدند و برخی کسانی که با آنها قرارداد بستند را به اردوی تیم ملی بردند.

۵ بازیکنی که با سرمربی قرارداد داشتند به هانگژو رفتند

بازیکن کبدی گفت: ۵ نفر از بازیکنانی که در بازی‌های آسیایی بودند با این باشگاه قرارداد داشتند. البته تعداد آنها در قهرمانی آسیای بیشتر از ۵ نفر بود. اکنون هم از میان آنها چهار بازیکن در لیگ ستارگان هند حضور دارند و البته سه بازیکن دیگر را هیچ کدام از تیم‌ها قبول نکردند.

نمی‌دانم این قرارداد شامل جایزه بازی‌های آسیایی می‌شود یا نه

او در پاسخ به این سوال که آیا این ۲۵ درصد مربوط به جایزه بازی‌های آسیایی هم می‌شود؟ گفت: در مورد بازی‌های آسیایی نمی‌دانم. متن قرارداد زیاد مشخص نیست که آیا باید براساس آن ۲۵ درصد پولی که در باشگاه بدست می‌آورند ملاک است یا جایزه ملی را هم باید بدهند. چیزی که می‌دانم چند نفر از بازیکنان “سخن‌ کلا” با او قرارداد بستند اما بعد پشیمان شدند و ادامه ندادند.

کار در باشگاه غیر قانونی نیست اما چرا به عنوان سرمربی تیم ملی شانسی برای ما قائل نیست؟

وی در ادامه گفت: اینکه به عنوان باشگاه قرارداد ببندند کار غیر قانونی نیست اما اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی شانسی برای من که ۱۷ سال کبدی بازی کردم، بیشتر از ۱۰ سال در اردوی تیم ملی بودم، قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان، نایب قهرمانی بازی‌های داخل سالن و مسترز دوبی را در کارنامه دارم برای ورود به اردوی تیم ملی در نظر نگیرد درست نیست.

از تیم جوانان سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند که با سرمربی قرارداد داشتند

او گفت: از تیم ملی جوانانی که در مسابقات قهرمانی آسیا ارومیه بودند فقط دو یا سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. دقیقا آن دو سه نفر با این مربی قرارداد داشتند. این داستان باشگاه و قراردادهایش برای یک سال و نیم، دو سال قبل است و در بازی‌های آسیایی جاکارتا این موضوع در کار نبود.

در سه ماه ۳ بار به هند به طرز فجیعی باختیم

مقصودلو خاطر نشان کرد: ما در سه چهار ماه اخیر سه بار به طرز فجیعی به هند باختیم. تیم ایران مقابل هند، دفاعی بسته می‌شود. ما مهاجم داریم ولی سبک بازی ما مقابل هند دفاعی است. در جاکارتا ما در فینال فقط ۴ امتیاز به هند دادیم آن هم مقابل ۴ مهاجم مختلف. اما در قهرمانی آسیا کره یک مهاجم هند دوبار به زمین ما آمد و در هر بازی بیشتر از ۱۰ امتیاز گرفت و بازیکن ما (همان که با سرمربی قرارداد دارد) اصلا موفق نشد یک امتیاز هم بگیرد. این اتفاق در هانگژو هم تکرار شد و او نتوانست حتی یکبار مهاجم هند را مهار کند.

کبدی گلستان نابود شد

بازیکن کبدی گفت: اینها دو درصد از مشکلات کبدی هم نیست. بحث فنی در این رشته خیلی زیاد است. کبدی گلستان نابود شد چون دیگر بازیکنی در تیم ملی ندارد. در جاکارتا ۷ بازیکن از استان گلستان و ۵ بازیکن از سخن کلا در ترکیب اصلی بودند. تمام سخن کلایی ها به دلیل مشکلات شخصی سرمربی با آنها و لجبازی بچگانه خط خوردند و دیگر از نسل جدید هیچ بازیکنی از این استان دعوت نکردند. الان یک بازیکن داریم که اگر برای او هم اتفاق یا مصدومیتی رخ دهد دیگر کبدی ما تا چند سال دیگر تعطیل است.

نصرتی: به بهانه جوانگرایی بازیکنان خود را به تیم ملی بردند

محمد نصرتی دیگ بازیکن کبدی نیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دلیل حذفش از اردوی تیم ملی گفت: من تا اردوی دهم در ترکیب بودم ولی بعد از آن دیگر دعوت نشدم. ما که در جاکارتا در ترکیب تیم بودیم و طلا گرفتیم حتما توانایی داشتیم که قهرمان شدیم اما آنها حالا گفتند جوانگرایی کرده‌اند که بعد فهمیدیم مربی تیم ملی با بازیکنان جوان قرارداد دارد و قرار است ۲۵ درصد قرارداد آنها را بگیرد و همین بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند.

تیم ملی برای بازیکنان محل تبلیغات است

وی افزود: بازیکنانی که در پروکبدی بازی کنند بین هندی‌ها دیده می‌شوند و یک تبلیغات برای بازیکنان است تا به لیگ ستارگان می‌روند. مربی هم به بازیکنان می‌گوید آنها را به تیم ملی می‌برد و زمانی که قراردادشان بالا رفت ۲۵ درصدش را می‌گیرد. آنها هم از خدایشان است. ما هم نمی‌دانستیم که سرمربی این قرارداد را می‌بندد. جوانان به ترکیب تیم ملی رفتند و ما ماندیم. چهار سال پیش در تیم گرگان با همین مازندرانی بودم که باید انتخابی جاکارتا می‌دادیم. بحث قراردادی هم مطرح نبود. حالا این بحث قراردادها مطرح شده است.

مربی دلیل حذفم را فنی می‌داند اما نظر من این نیست

وی گفت: البته مربیان دلیل حذف من را فنی اعلام کردند. آنها معتقدند من که ۲۸ سال سن دارم اگر عملکردم ۶۰ بر ۴۰ نسبت به جوان ۲۲ ساله جلو باشد حق را به جوانان می‌دهند تا آنها پیشرفت کنند. به هر حال من هم همان جوانی بودم که ۴ سال قبل طلا گرفتم. اکنون اوج جوانی و پختگی من است، این همه برای من هزینه شده تا در هانگژو هم در ترکیب اصلی باشم. خلاصه مربیان که می‌گویند دلیل فنی است اما ما خودمان این نظر را نداریم‌. اگر آنها خوب بودند مشکلی نبود اما خیلی ها در حد تیم ب ایران هم نبودند.

انتخابی تیم ملی کبدی مثل کشتی و کاراته نیست

بازیکن کبدی افزود: انتخابی کبدی مثل انتخابی کشتی و کاراته نیست که هر کس در وزنش اول شود به مسابقات برود. در کبدی مثلا ۱۰ روز اردو است اگر یک روزش را خوب نباشی و بخواهند حق را به تو ندهند می‌گویند تو خوب نبودی و حذف می‌شوی. دلایلشان هم همین می‌شود.

نمی‌توان به یکباره کبدی را رها و خداحافظی کرد

وی گفت: دیگر دوران ما تمام شد و به آن فکر نمی‌کنم. ما کبدی‌کاران نمی‌توانیم بگوییم تمام شد و خداحافظ. چون این رشته را از کودکی شروع کردیم و نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم اما شرایط اکنون این است. نمی‌شود کبدی را یک مرتبه رها کرد.

بالا رفتن سن در کبدی ملاک خط خوردن نیست

نصرتی گفت: در کبدی بالا رفتن سن خیلی مشکل ساز و ملاک خط خوردن نیست. من دو فصل قبل که پروکبدی بودم بازیکنی داشتیم که ۴۶ سالش بود. نمی‌شود گفت چون سن بالا رفته دیگر نمی‌توان ادامه داد. اکنون سن پختگی است و می‌توانستیم به تیم ملی کمک کنیم.


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.