اختراع جدید / بازیابی گذرواژه‌ با کف دست

یک شرکت کُره ای اختراع جدیدی را به ثبت رساند که بر اساس آن اسکنر کف دست تلفن هوشمند، امکان بازیابی گذرواژه‌های فراموش شده را برای کاربران فراهم می‌کند.

کد خبر : 47859
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 6:35

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  در بسیاری از گوشی‌های امروزی از اسکن انگشتان به عنوان شیوه‌ای برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود؛ اما اختراع سامسونگ از زیست‌سنجی کف دست برای کاربردی متفاوت بهره می‌برد. در واقع بر اساس جزییات اختراع ثبت شده توسط این شرکت، خطوط موجود در کف دست کاربر به عنوان کلیدی برای بازیابی گذرواژه به‌کار گرفته می‌شوند.
سامسونگ برای راهنمایی کاربر، حروف ناقصی را نمایش می‌دهد که به‌نظر می‌رسد به صورت تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند. اما موقعیت این حروف ناقص در نمایشگر بر اساس خطوط کف دست کاربر تعیین شده است و زمانی که او کف دست خود را در مقابل دوربین پشت گوشی نگه می‌دارد، دستگاه با تشخیص این خطوط، حروف کامل تشکیل‌دهنده گذرواژه را نمایش می‌دهد. البته این فرآیند تنها برای راهنمایی کاربر به‌منظور یادآوری گذرواژه است.
ظاهرا این شیوه بازیابی گذرواژه راهکاری است که سامسونگ به منظور حذف اسکنر اثر انگشت و آزاد کردن فضای مربوط به آن در بدنه گوشی، به‌کار خواهد گرفت. با وجود این قرار نیست این شیوه مستقیما برای بازکردن قفل گوشی به کار گرفته شود.

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.