احتمال دیدار سه‌گانه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه هرماه وجود دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و برقراری ثبات در این کشور، احتمال نشست سه‌گانه میان روسیه، ترکیه و ایران هر ۱۵ روز یا یک بار در ماه وجود دارد.

کد خبر : 46237
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 6:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته اعلام کرد که در نشست سوچی با همتایان روسی و ایرانی خود «ولادیمیر پوتین» و «حسن روحانی»، تصمیماتی سرنوشت‌ساز برای پایان دادن به بحران انسانی در سوریه اتخاذ کرده است.

اردوغان این سخنان را در حاشیه نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» در استان «بالیکسیر» در شمال غرب ترکیه مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که دوره بعدی شاهد بازتاب روشن و مثبتی از تصمیماتی خواهد بود که در نشست سوچی اتخاذ شده است.

وی همچنین اعلام کرد که نشست‌های سه‌جانبه میان ترکیه، روسیه و ایران در این چارچوب احتمالا هر ۱۵ روز یک‌‌بار یا هر ماه یک‌بار منعقد خواهد شد.

اردوغان افزود، تمامی جهانیان امید، ثبات، صلح و آینده را در «نشست سوچی» مشاهده کردند همان‌گونه که برادران سوری‌مان، در این نشست امکان بازگشت به کشورشان بعد از سال‌ها دوری را مشاهده کردند.

«ولادیمیر پوتین»، «حسن روحانی» و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در نشست سه‌گانه‌ای، که چهارشنبه گذشته در سوچی برگزار شد، توافق کردند که به «همکاری فعالانه» برای برقراری صلح و ثبات در سوریه کمک کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در سخنان دیروز خود به رزمایش‌های ناتو در نروژ اشاره کرد و گفت که هرگز اجازه نخواهد داد به شخص رئیس‌جمهور و همچنین به موسس آن «کمال آتاترک» بی‌احترامی و تعدی شود.

طبق اعلام دولت آنکارا، در جریان رزمایش اخیر ناتو در نروژ، آتاترک و اردوغان را به عنوان «دشمن» معرفی کرده و «هدف» قرار داده‌اند.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.