احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ترکیه

تلویزیون ترکیه از احتمال موافقت اپوزیسیون این کشور با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری خبر داد.

کد خبر : 1305236
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 10:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، شبکه تلویزیونی اپوزیسیون هالک ترکیه گزارش داد که حزب جمهوری‌خواه خلق به عنوان بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور ممکن است در صورت موفقیت در انتخابات دولت محلی با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری موافقت کند.

«فیکرت بلا»، ستون‌نویس کانال تلویزیونی، نوشت: «طبیعتا حزب جمهوی‌خواه خلق نیز می‌تواند خواستار انتخابات زودهنگام شود، اگر اکرم امام اوغلو (شهردار فعلی و نامزد شهرداری استانبول در انتخابات ۳۱ مارس) در انتخابات محلی موفق شود و برای سومین بار رجب طیب اردوغان را در استانبول شکست دهد، حزب جمهوری‌خواه خلق می‌تواند خواستار تغییر در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری شود. بنابراین امام اوغلو ممکن است این بار نیز به عنوان نامزد ریاست جمهوری با اردوغان روبرو شود».

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که انتخابات آتی شهرداری، آخرین انتخابات در کارنامه سیاسی او است.

این در حالی است که «بکیر بوزداغ»، وزیر سابق دادگستری ترکیه، نامزدی مجدد اردوغان برای ریاست جمهوری این کشور را دور از ذهن ندانسته است، زیرا به رغم اینکه بر اساس قانون اساسی ترکیه، یک فرد می‌تواند حداکثر برای دو دوره متوالی در سمت ریاست جمهوری باشد اما در عین حال، قانون اساسی تصریح می‌کند که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، رئیس‌جمهور خود می‌تواند برای سومین دوره نامزد شود.

 


برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.