احتمال بروز پدیده گرد و غبار در شرق کشور

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: طی دو تا سه روز آینده در برخی از نقاط جنوب شرق و شرق وزش باد شدید خواهیم داشت که پیش بینی می شود در برخی از مناطق سرعت بالایی داشته باشد که می تواند به پدیده گرد و خاک در شرق کشور تبدیل شود.

کد خبر : 65094
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 7:51

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا ،مسعود حقیقت روز چهارشنبه افزود: فعالیت سامانه بارشی امروز بیشتر در نیمه جنوبی و بخش هایی از شرق کشور خواهد بود و استان بوشهر ، فارس، هرمزگان و کرمان درگیر بارش خواهند بود.
وی اظهار کرد: همچنین دامنه های زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ابرناکی ، بارش باران و گاهی با گرد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: در شرق و جنوب شرق کشور مانند استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی امروز شاهد رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران گاهی با وزش باد و رعد و برق خواهیم بود.
حقیقت گفت: فردا از ناپایداری ها در جنوب غرب و غرب کشور کاسته می شود و جنوب شرق ، شرق و بخش هایی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارانی و گاهی با رعد و برق را خواهیم داشت.
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه بارش پراکنده بیشتر در شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور پیش بینی می شود و قسمت های دیگر کشور درگیر بارش نیست و از اواخر وقت جمعه در مناطق شمالی و مرزی شمال غرب کشور بارش های پراکنده و خفیف خواهیم داشت.

*** ورود سامانه بارشی جدید از هفته آینده
وی با بیان اینکه این سامانه جمعه از کشور خارج می شود گفت: از هفته آینده به ویژه از اواخر وقت یکشنبه سامانه دیگری از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که به نظر می رسد تهران هم روز دوشنبه بارش پراکنده ای داشته باشد.
حقیقت افزود: پیش بینی می شود هفته آینده هم از نظر بارشی هفته خوبی باشد و می توانیم در خیلی از نقاط کشور حداقل یک نوبت بارش را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: امروز در فارس، جنوب فارس، شرق و غرب هرمزگان بارش ها تا حدودی شدت دارد.

*** استان تهران یکی از سردترین نقاط کشور
وی گفت: صبح امروز استان تهران به ویژه شرق استان یکی از استان های سرد کشور بود به طوری که آبعلی دمای منفی ۵ درجه و فیروزکوه منفی ۳ را تجربه کرد، دمای صبح امروز تهران نیز ۷ درجه بالای صفر بود اما به علت وزش باد احساس سرما وجود داشت.
حقیقت افزود: روز گذشته بیشینه دمای تهران از ۱۲ درجه بالای صفر بیشتر نشد و بارش های تهران هم طی روز گذشته در ایستگاه فرودگاه مهرآباد دو دهم، فرودگاه امام خمینی ( ره ) سه دهم و ورامین هشت دهم بود.
وی ادامه داد: در تهران هم در دو تا سه روز آینده پدیده خاصی به جز وزش باد نخواهیم داشت به طوری که می توان گفت آخر هفته در پایتخت شاهد هوایی پاک و تمیز خواهیم بود.

*** گرمترین نقطه کشور
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: راسک در استان سیستان و بلوچستان با ۳۰ درجه ، دلگان استان سیستان و بلوچستان، میناب و زابل با دمای ۲۹ درجه گرمترین نقاط کشور در روز گذشته بودند.

*** پیش بینی وضع هوای امروز / چهارشنبه
– اراک ۱۳ و ۴ / رعد و برق با بارش
– بندر عباس ۲۷ و ۱۵ / رگبار و رعد و برق
– اردبیل ۱۰ و منفی ۱ / نیمه ابری
– بوشهر ۲۲ و ۱۷ / رگبار و رعد و برق
– ارومیه ۱۱ و ۲ / نیمه ابری
– بیرجند ۱۹ و ۵ / رگبار و رعد و برق
– اصفهان ۱۶ و ۷ / رگبار باران
– تبریز ۷ و ۲ / افزایش ابر
– اهواز ۲۵ و ۱۲ / رعد و برق با بارش
– تهران ۱۲ و ۷ / کمی ابری
– ایلام ۱۳ و ۴ / رعد و برق با بارش
– جزیره ابوموسی ۲۴ و ۲۱ / بارش پراکنده
– بجنورد ۱۷ و ۵ / بارش باران
– جزیره خارک۲۲ و ۱۸ / بارش خفیف باران

*** وضع هوای فعلی خاورمیانه
– بیروت ۱۵ درجه / صاف
– ابوظبی ۲۸ درجه / ابری
– تهران ۱۲ درجه / غبارآلود
– قاهره ۱۵ درجه / کمی ابری
– امان ۷ درجه / مه رقیق
– کویت ۱۹ درجه / قسمتی ابری
– دوحه ۲۳ درجه / نیمه ابری
– مسقط ۲۵ درجه / صاف
– ریاض ۲۱ درجه / غبارآلود
– منامه ۲۱ درجه / ابری

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.