اثری از صادق کرمیار بعد سه دهه تجدیدی چاپ شد

مجموعه داستان «فریاد در خاکستر»، اثر صادق کرمیار بعد از ۲۷ سال مجددا زیر چاپ رفت.

کد خبر : 18671
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1396 - 11:51
پایگاه خبر ججیناثری از صادق کرمیار بعد سه دهه تجدیدی چاپ شد

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از (ایبنا)،‌مجموعه داستان «فریاد در خاکستر»، اثر صادق کرمیار توسط انتشارات کتاب نیستان مجددا راه‌اندازی خواهد شد.

این کتاب در برگیرنده ۹ داستان کوتاه است که در فضای دفاع مقدس و با نگاهی حماسی نسبت به ارزش‌های جنگ تحمیلی نوشته شده است. کرمیار در سال‌های هشت سال دفاع مقدس و در کسوت روزنامه‌نگار، مسئول ویژه‌نامه «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ بوده است.

این کتاب از ۹ داستان به نام‌های «نه عروسک، نه پرده»، «فریاد در خاکستر»، «خشونت خام»، «کرانه‌های کبود»،‌ «علمدار»، «آخرین فریم»، «بوی شیر»، «شانس» و «مرده‌ای که واقعاً مرده بود» تشکیل شده است.

زبان ساده و بی‌پیرایه در بسیاری از داستان‌ها، استفاده از عبارات و ترکیب‌هایی که در زمان نگارش داستان بسیار بدیع به نظر می‌رسیده است، توصیف‌های جذاب و دقیق و نیز صحنه‌آرایی‌های قابل توجه نویسنده برای خلق یک موقعیت داستانی از این مجموعه، یک اثر داستانی تأثیرگذار و قابل اعتنا ساخته است.

در بخش ابتدایی یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم: «پرید پشت تخت. سنگر گرفت. چشم‌هایش گرد شد. دانه‌های درشت عرق روی صورت باریک و استخوانیش راه کشید. تندتندسرک می‌کشید و چشم‌هایش دودو می‌زد. صدای سوت خمپاره را که شنید، رفت زیر تخت. سینه‌خیز خودش را به جلو کشید. از آن طرف تخت بیرون آمد. خندید. پرید بالای تخت و محکم نشست. استارت زد. ماشین روشن شد. کلاج گرفت. زد توی دنده و با پرشی تند و تیز به راه افتاد.»

کرمیار با نوشتن رمان‌هایی مانند «نامیرا» و «دشت‌های سوزان» و نیز کارگردانی سریال‌هایی همچون «یک روز قبل» و «خاطرات مرد ناتمام شناخته» می‌شود. وی که دارای گواهی‌نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نگارش چندین رمان، فیلمنامه سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و نیز کارگردانی چندین فیلم و سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. بیش از پنج سال مدیریت ادبی و هنری در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از دیگر فعالیت‌های کرمیار در  عرصه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

مجموعه داستان «فریاد در خاکستر»، اثر صادق کرمیار در ۱۹۰ صفحه، شمارگان ۲۲۰۰ نسخه و به‌بهای ۹ هزار تومان توسط انتشارات کتاب نیستان راهی بازار نشر شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.