آینه‌ای که لباس تن شما می‌کند

آمازون در حال توسعه آینه‌‌ واقعیت مخلوطی است که به‌صورت مجازی لباس‌های مختلفی را به تن کاربر می‌پوشاند.

کد خبر : 55464
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1396 - 9:31

امازون

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  آمازون آینه‌ای را طراحی کرده است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به کاربر نشان می‌دهد که در یک لباس چگونه به نظر می‌رسد؛ بدون آن که کاربر نیازی به پوشیدن لباس داشته باشد. آینه واقعیت مخلوط ترکیبی از تصاویر مخابره شده و بازتاب شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ببیند در یک لباس خاص و در محیط‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد یا یک لباس چگونه به اندامش می‌نشیند.

آمازون می‌گوید که این آینه اطلاعات دریافتی از دوربین، نمایشگر و پروژکتورها را با هم ترکیب می‌کند و در آخر نیز لباس‌ها را به صورت مجازی به بدن کاربر اضافه می‌کند.

به گفته آمازون، دید واقعیت مخلوط می‌تواند تصویر مجازی از کاربر در محیط‌های مختلف را ارائه دهد. همچنین می‌تواند تصاویر مجازی از اشیا، مانند لباس، را روی کاربر پیاده کند و نشان دهد.

این آینه به صورت انتخابی اجازه ورود نور به قسمت‌های خاصی از دستگاه را می‌دهد که این امر واقعیت را با تصاویر کامپیوتری ترکیب می‌کند، بدین ترتیب تصاویر نهایی تولید می‌شود.

پایگاه خبر ججین

تکنولوژی اخیر در آزمایشگاه «بادی لبز» توسعه یافته است که تخصص آن ساخت مدل‌های سه‌بعدی از حرکات انسان با استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی است.

آینه واقعیت مخلوط از این تکنولوژی برای ردیابی حرکات کاربر استفاده می‌کند که این امر به کاربر اجازه می‌دهد، بدون نیاز به پوشیدن لباس، تن‌خور لباس‌های مختلف را روی اندام خود ببیند.

محل دقیق صورت و چشم‌های کاربری که از آینه استفاده می‌کند به طور دائم ردیابی می‌شود که این امر به آینه اجازه می‌دهد تا تصاویر درستی از کاربر را ارائه دهد.

آمازون پیش از این «اکو لوک»، دستیار هوشمند استایل و مد، را راه‌اندازی کرده بود. این دستیار هوشمند تصویر تمام قد لباس‌های مختلف را ارائه می‌داد و درباره فشن و مد به کاربر مشاوره می‌داد.

مدل فعلی اکو لوک در مراحل اولیه توسعه است اما می‌تواند با استفاده از الکسا، دستیار هوشمند آمازون، عکس بگیرد و مشاوره مد هم بدهد.

ترکیب این تکنولوژی با یک آینه تمام قد می‌تواند فرآیند خرید لباس را به طور کلی دگرگون کند. در حالی که جف بزوس، مدیرعامل آمازون، امپراطوری خود را گسترش می‌دهد، به احتمال زیاد خرید لباس را نیز به قلمروی خود اضافه کند.

در کنار اکو لوک و آینه واقعیت مخلوط، آمازون شرکت تولید پوشاک خود را نیز تاسیس کرده است. این کمپانی حتی الگوریتمی را براساس ترندهای مد و استایل اینستاگرام طراحی کرده است.

مترجم: هانا حیدری

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.