آیت‌الله نوری همدانی: دین همیشه از “خشک مقدس‌ها” ضربات جبران‌ناپذیر دیده

«نقش خواص امت در حمایت از ولی خدا بسیار مهم است، اگر این دسته از افراد در حمایت از دین در صحنه باشند مردم هم خواهند بود و اگر در میدان و حمایت از دین نباشند اسلام خسارت‌های زیادی خواهد دید.»

کد خبر : 41130
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396 - 10:08

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، آیت‌الله نوری همدانی پیش ازظهر دوشنبه (۸ آبان) در دیدار جمعی از پاسداران با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر دشمنان ساکت باشد، بر حفظ  و آمادگی و جهاد در برابر دشمنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قرآن، مسلمانان را به مبارزه و جهاد علیه معاندین دعوت می‌کند اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که دشمن برای نفوذ و توطئه علیه اسلام و انقلاب برنامه‌های وسیعی را در حال اجرا دارد؛ برای همین لازم است شناخت درستی از برنامه‌های اشرار داشته باشیم تا بتوانیم در موقع مناسب موضع‌گیری لازم را انجام دهیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نباید در مقابل اقدامات خبیثانه دشمنان ساکت بود و خنده بر لب داشت، افزود: در طول تاریخ اسلام، دشمنانه به صورت‌های مختلف به دنبال از بین بردن دین و ارزش‌های اخلاقی بوده، اما خدای متعال نخواست این برنامه‌ها به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد به بهانه‌های مختلف از مبارزه با دشمنان عقب‌نشینی کرده و در جهادی که پیامبر(ص) آنها را دعوت کرده بود شرکت نکرده بودند، گفت: قطعا عدم شرکت در جهاد عواقب بدی را برای آنها به همراه داشته و از جمله عقوبت این بود، صف آنها از صف مسلمانان جدا شده و راه گمراهی را در پیش گرفتند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در زمان صدراسلام خواصی چون طلحه و زبیر به دلیل وابستگی به دنیا از ولیّ خدا جدا شدند و جنگ جمل را به راه انداختند، گفت: نقش خواص امت در حمایت از ولیّ خدا بسیار مهم است، اگر این دسته از افراد در حمایت از دین درصحنه باشند مردم هم خواهند بود و اگر در میدان و حمایت از دین نباشند اسلام خسارت‌های زیادی خواهد دید.

این استاد حوزه با بیان اینکه در شرایط فعلی هم دین از این دست خواصِ امت خسارت‌های زیادی دیده و آنها حتی معتقدند نباید مرگ بر آمریکا گفت، افزود: دین همیشه از دست این تیپ آدم‌ها، یعنی خشک مقدس‌ها، ضربات جبران‌ناپذیری دیده است.

 

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.