آمریکا با رد دخالتش در انتقال رهبران «آزوف» به اوکراین: از اردوغان بپرسید

واشنگتن دخالتش در انتقال رهبران «آزوف» از ترکیه به اوکراین را رد کرد و افزود، رجب طیب اردوغان باید درباره این موضوع پاسخ بدهد.

کد خبر : 723798
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 5:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی، هرگونه ارتباط واشنگتن با انتقال گروه ملی گرایان «آزوف» از ترکیه به اوکراین را تکذیب کرد و بر این باور بود که این سوال باید به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح شود.

سالیوان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره انگیزه‌های رئیس جمهوری ترکیه هنگام تصمیم گیری در این خصوص و اینکه آیا قصد دارد از این طریق به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «سیگنالی بفرستد»، گفت: “راستش، من قصد ندارم انگیزه‌های او را تحلیل کنم. فکر می‌کنم درست‌تر است که این سوال را مستقیماً از رئیس جمهور اردوغان بپرسیم.”

وی افزود: «ما در این امر شرکت نکردیم و نمی‌توانیم درباره آنچه اردوغان می‌خواهد از این مساله به دست بیاورد، صحبت کنیم.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شنبه در دیدار با اردوغان به همراه پنج تن از سرکردگان گروه «آزوف» که در ترکیه بودند، به کشورش بازگشت.

کرملین نیز با اظهار نظر در مورد بازگشت رهبران گروه ملی‌گرایان «آزوف» به اوکراین، درک مسکو را از فشارهایی که ترکیه در زمینه آماده سازی برای نشست ناتو در ویلنیوس در معرض آن قرار دارد، ابراز کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره تصمیم آنکارا برای تحویل رهبران «آزوف» به کی‌یف گفت: “این نقض توافقات موجود، مستقیماً با شکست ضدحمله اوکراین و نیروهای رژیم کی‌یف مرتبط است. نیروهای کی‌یف هر روز با شکست روبه‌رو می‌شوند.”

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.