آمار ورود افغانستانی ها به ایران ۲ برابر خروج آنهاست

فرماندار تایباد در جنوب شرقی خراسان رضوی گفت: آمار روزانه ورود قانونی شهروندان افغانستان به طور متوسط و تقریبی، از گذرگاه مرزی دوغارون این شهرستان به کشور ۲ برابر خروج این اتباع از مرز یاد شده است.

کد خبر : 547752
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 6:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، مهدی دونده  افزود: روزانه به طور متوسط سه هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی با گذرنامه و به طور قانونی از مرز دوغارون خراسان رضوی تردد کرده که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر وارد ایران شده و بیش از هزار نفر نیز ایران را به مقصد افغانستان ترک می‌کنند.

وی بیان داشت: مطابق قانون، زندگی و سکونت اتباع افغانستانی در شهرستان مرزی تایباد امکان پذیر نیست و مقصد اصلی این اتباع معمولا شهرهای مشهد، تهران و یا مقاصد دیگر است.

به نقل از پرتال فرمانداری تایباد؛ سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند که این حجم زیاد تردد مسافر از مرز نقش بسزایی در اشتغال کشور همسایه در حوزه های مختلف دارد.

بر اساس اعلام گمرک دوغارون پارسال بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق این مرز جابجا شده که ۴۶۰ هزار تن آن صادرات و بقیه ترانزیت کالا به افغانستان ثبت شده است.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.