آقای رئیس‌جمهور از برنامه ۷ هزار صفحه‌ای‌ خود ۷ صفحه رو کنند

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بودجه را آورده است مجلس از این جهت اعلام وصول نمی‌کند که قانوناً باید برنامه توسعه هفتم را می‌آورد زیرا جهت‌گیری‌های بودجه بر مبنای برنامه ۵ ساله است.

کد خبر : 303744
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 9:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، معین‌الدین سعیدی درباره افزایش نرخ ارز که منجر به تغییر رئیس بانک مرکزی شد، این‌که آیا این تغییر منجر به بهبود شرایط خواهد شد یا این‌که دولت باید به تغییرات عمیق‌تری دست بزند تا بتواند شرایط به وجود آمده را تغییر و بهبود بخشد، گفت: تا هنگامی که جهت‌گیری‌ها و رویکردهای اصلی اقتصادی دولت اصلاح نشود، صرف جابجا کردن رئیس کل بانک مرکزی مطلقاً نمی‌تواند مشکلی را حل کرد.

نماینده مردم چابهار با اشاره به این‌که شاید آقای فرزین (رئیس جدید بانک مرکزی) یک مقدار شناخت‌شان به حوزه‌های مربوط به بانک مرکزی بیشتر باشد، عنوان کرد: موضعی که ایشان گرفتند مبنی بر این‌که کالاهای اساسی را با دلار نیمایی ۲۸ هزار تومان تامین می‌کنیم، از نظر من بازگشت به عقب دولت از مواضع قبلی‌اش نسبت به تک نرخی کردن ارز است.

وی یادآور شد: دولت بسیار بسیار روی جراحی اقتصادی که حذف ارز ترجیحی را در پی داشت تاکید می‌کرد و آن را یکی از دستاوردهای خودش می‌دانست اما از آنجا که برای معیشت دهک‌های کم‌درآمد تدبیر نکرد، عملاً شاهدیم بسیاری از مردم حتی سرانه مصرف گوشت قرمزشان به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

سعیدی با بیان این‌که من از اینکه دولت قبول کند مسیر را اشتباه پیموده است بسیار استقبال می‌کنم، خاطرنشان کرد: اما از دیگر سو تا وقتی که اصلاح اقتصادی صورت نگیرد و رویکردهای اصلی دولت اصلاح نشود، بعید می‌دانم جابه‌جا کردن نیروها در حوزه‌های اقتصادی بتواند منشاء اثر باشد. از سوی دیگر ناهماهنگی بین ارکان تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

وی افزود: دولت مشخصاً در عدم اجرای تکلیف قانونی مبنی بر تامین سبد کالا‌های خانوارها در بستر کالابرگ‌های الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ خلاف قانون عمل می‌کند و شاهدیم مجلس هم رویکرد نظارتی خودش را تا این لحظه طی نکرده است.

نماینده مردم چابهار درباره این‌که آقای رئیس‌جمهور در زمان مبارزات انتخاباتی خودشان از یک برنامه ۷ هزار صفحه‌ای صحبت کردند، بیان کرد: از برنامه ۷ هزار صفحه‌ای که آقای رئیس‌جمهور فرمودند حداقل ۷ صفحه را رو کنند تا ببینیم چه چیزی هست، ما که تا این لحظه چیزی ندیدیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف بررسی بودجه و  برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی و این‌که گفته می‌شود دولت بر بررسی لایحه بودجه تاکید دارد و تاکید مجلس بر بررسی برنامه هفتم است، گفت: دولت بودجه را آورده است، مجلس از این جهت اعلام وصول نمی‌کند که قانوناً باید برنامه توسعه هفتم را می‌آورد زیرا جهت‌گیری‌های بودجه بر مبنای برنامه ۵ ساله است از اینجا هم می‌توان گفت دولت به تکلیف خودش عمل نکرده و جمیع جهات نشان می‌دهد یک انسجامی در حوزه اقتصادی دولت وجود ندارد و به همین خاطر است که روز به روز شاهد افزایش نرخ ارز نرخ، تورم و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.