آغاز محاکمه مجدد سعید مرتضوی

جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در بخش دوم پرونده مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی از دقایقی پیش آغاز شد.

کد خبر : 60878
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 8:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر ،جلسه دادگاه غیرعلنی رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی از دقایقی پیش در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران آغاز شد.

پیش از این مجتبی نظری، وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: بخش دوم پرونده که در رابطه با وجوه پرداختی از سوی مرتضوی به برخی افراد و مراکز بود، به کارشناسی ارجاع داده شده بود که دادگاه برای همین بخش تعیین وقت شده است.

وکیل سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از نظر کارشناسی در این پرونده گفت: بیشتر مسائل بر خلاف قانون اظهار نظر شده است. به جای اظهار نظر کارشناسی، اظهار نظر قضایی در بخش کارشناسی شده است. به عنوان مثال در بخشهایی که مرتضوی پولی را بر خلاف مقررات به پاویون فرودگاه ها از جمله فرودگاه شهر خودش داده است و از نظر قانون اختلاس است، اختلاس محسوب نکرده است.

سعید مرتضوی در بخش نخست پرونده تأمین اجتماعی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به‌ریاست قاضی کشکولی، به اتهام تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به شش ماه حبس تعلیقی، تحصیل مال نامشروع، به شش ماه حبس تعزیری و رد مبلغ ۴۶ میلیون تومان حقوق دریافتی ایام سرپرستی محکوم شده بود.

این حکم با اعتراض مرتضوی به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد که دادگاه تجدیدنظر، مرتضوی را از عناوین اتهامی یاد شده، تبرئه کرد.

از میان متهم و وکلای پرونده تاکنون فقط مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع جمعی از شکات تامین اجتماعی وارد دادگاه شده است‌.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.