آزادی بیش از ۱۰۳هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور

عضو هیات مدیره ستاد دیه مردمی گفت: از سال ۶۹ تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۸۵ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور آزاد شده اند.

کد خبر : 15693
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1396 - 6:46

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا سید اسد الله کربلایی غدیر، شامگاه شنبه در جشن گلریزان سیزدهمین همایش کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: از این آمار ۴۶ هزار و ۳۶۱ نفر محکوم به پرداخت دیه، و ۵۶ هزارو ۸۲۴ نفر محکومیت های مالی غیر کلاهبرداری، مهریه و نفقه داشتند.
وی ادامه داد: ستاد مردمی دیه طی ۲۷ سال خدمت شایسته همواره مورد تایید مسئولان بلند مرتبه نظام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
به گفته وی در دیداری که اخیرا اعضای ستاد با مقام معظم رهبری داشتند ایشان مبلغ ۳۱۳ میلیون تومان را به تبرک نام ۳۱۳ یار مخلص امام زمان (ع) به این ستاد کمک کردند که نشان از تایید ایشان از این کار خداپسندانه دارد.
وی ضمن سلام و درود به روح شهید اسدالله لاجوردی، بنیانگذار ستاد مردمی دیه، عنوان کرد: این ستاد با نفس قدسی آن شهید والامقام شکل گرفت و همت افرادی همچون حاج سعید امانی و حبیب الله شفیق باعث شد که امروز در جای جای کشورمان این ستاد تشکیل شود و کمک فقرای مسلمان باشد.
وی زندانیانی را که توانایی پرداخت دین و معیشت زندگی را ندارند جزو فقرای مسلمان دانست و افزود: وسیله نجات اغنیای مسلم در روز قیامت فقرای مسلمان هستند.
این فعال ستاد مردمی دیه، با بیان این سخن از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند « کسانی که به فقرا کمک می کنند و با انصاف با مردم برخورد می کنند مومنان واقعی هستند» اظهار کرد: یک مومن واقعی نباید نسبت به زندانی و خانواده آنها بی تفاوت باشد زیرا توجه به این قشر آسیب دیده یک وظیفه عمومی است.
وی بیان کرد: برگزاری ۲۹۰ همایش جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند غیر عمد در کشور نشان از توجه ویژه مردم شریف ایران به این قشر آسیب پذیر است که امیدواریم ۱۳۲ زندانی غیر عمد مورد توجه در این جشن گلریزان هم هر چه زودتر به آغوش گرم خانواده برگردند.
همچنین علی هاشمی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این امر خداپسندانه مجموع بدهی ۱۳۲ زندانی را ۱۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک همه جانبه خیران و ستاد دیه کشور بتوانیم این زندانیان را به آغوش گرم خانواده برگردانیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون موفق به آزادی ۱۹ زندانی غیر عمد در استان شدیم که ۱۱ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال بدهی این زندانیان به طلبکاران بوده است و بخشش چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از این بدهی ها از طرف شاکیان کمک شایانی به آزادسازی این افراد کرده است.
در سال ۹۵ ، ۱۱۵ زندانی جرایم غیر عمد استان به کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.