آرژانتین برد و حریف استرالیا شد/ حذف دراماتیک مکزیک، لهستان را به فرانسه رساند

دیدارهای گروه سوم جام جهانی قطر با صعود تیم‌های ملی آرژانتین و لهستان به مرحله حذفی به پایان رسید.

کد خبر : 214691
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 6:03

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بازی‌های دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ شب گذشته (چهارشنبه) با انجام دو بازی همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران دنبال شد که در مهمترین بازی تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه ۹۷۴ رقیب اروپایی خود تیم ملی لهستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

یک گل از الکسیس مک‌آلیستر در دقیقه ۴۶ و یکی دیگر از خولیان آلوارس در دقیقه ۶۷ آرژانتینی را که کاپیتانش لیونل مسی هم یک پنالتی را از دست داد (ضربه او در دقیقه ۳۷ توسط وویچخ شزنی مهار شد) به ثبت دومین پیروزی متوالی آلبی‌سلسته رساند تا این تیم با ۶ امتیاز به عنوان تیم اول گروه سوم رقابت‌ها راهی مرحله بعد شود، جایی که باید با استرالیا تیم دوم گروه D روبرو شود.

در بازی دیگر در ورزشگاه لوسیل تیم ملی مکزیک نیز با نتیجه ۲ بر یک بر عربستان غلبه کرد که در این بازی هنری مارتین در دقیقه ۴۷ و لوئیس چاوس در دقیقه ۵۲ گل‌های مکزیک و سالم الدوسری در دقیقه ۵+۹۰ تنها گل عربستان را زدند.

 مکزیک با این پیروزی مانند لهستان ۴ امتیازی شد اما به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به لهستان (لهستان صفر و مکزیک منفی یک) در رده سوم قرار گرفت تا این اروپایی‌ها باشند که به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند. در واقع گلی که سعودی‌ها در واپسین دقیقه‌ها به ثمر رساندند، باعث شد که لهستان بدون کشیده شدن کار به مقایسه کارنامه انضباطی‌اش با مکزیکی‌ها (تا قبل از این گل همه آمار دو تیم برابر بود) راهی مرحله بعدی و حریف فرانسه تیم اول گروه D شود.

در پایان بازی‌های گروه C‌ جام جهانی، وضعیت جدول این گروه به صورت زیر است:

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال آرژانتین , تیم ملی فوتبال لهستان , تیم ملی فوتبال عربستان سعودی , تیم‌ملی فوتبال مکزیک ,

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.