آداب و رسوم عجیبی که در بعضی کشورهای دنیا عادی و متداول هستند

در مطلب زیر برخی از آداب و رسوم عجیب کشور‌های مختلف دنیا را می‌خوانید.

کد خبر : 141708
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 10:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تنوع فرهنگ‌ها در دنیا سبب تفاوت آدم‌ها با یکدیگر شده و بیشتر لذت سفر هم از همین موضوع ناشی می‌شود چرا که ما را با چیز‌هایی آشنا می‌کند که در کشور خودمان متداول نیستند یا اصلاً وجود ندارند. در ادامه برخی از این آداب و رسوم عجیب را می‌خوانید.


شمارش با انگشتان در ژاپن

نحوه شمارش با انگشتان در کشور‌های مختلف متفاوت است. مردم بعضی کشور‌ها مثل آمریکا و چین شمارش را از انگشت اشاره شروع می‌کنند، اما بعضی کشور‌ها مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه و چند کشور دیگر اروپا هم هستند که شمارش را از انگشت شست آغاز می‌کنند. در ژاپن، اما شمارش با انگشتان به شکل بسیار متفاوتی انجام می‌شود. آن‌ها هنگام شمارش، انگشتان خود را به جای بالا آوردن، پایین می‌آورند.

شمارش انگشتان

حلقه ازدواج در انگشت پا
در بسیاری از کشور‌های دنیا حلقه ازدواج را به انگشت چهارم دست چپ می‌اندازند. در هند، اما حلقه ازدواج را به دست راست یا انگشتان پا می‌اندازند، چون دست چپ را کثیف می‌دانند. به طور کلی یکی از رسوم هندو‌ها انداختن حلقه به انگشتان پاست. به این حلقه «بیچیا» می‌گویند. این حلقه در انگشت دوم هر دو پا قرار می‌گیرد.

ممنوعیت استفاده از نمک هنگام صرف غذا
در مصر اگر هنگام صرف غذا درخواست نمک کنید، ممکن است با این کار خود باعث رنجش دیگران شوید. چون این پیام را به آشپز می‌دهید که غذای او به چاشنی بیشتری نیاز دارد یا می‌خواهید آن را برای خود قابل خوردن کنید. مصری‌ها این کار را توهین می‌دانند، چون معنای ضمنی آن این است که مهمان غذا را نپسندیده است.

ممنوعیت نمک

یک ساله شدن نوزاد در بدو تولد
در کره جنوبی نوزاد را از همان لحظه تولد یک ساله به حساب می‌آورند و همه در اولین روز سال نوی میلادی یک سال به سن شان اضافه می‌شود؛ بنابراین اگر نوزادی آخرین روز سال میلادی به دنیا آید، روز بعد، ۲ ساله می‌شود. مثلاً فرض کنید متولد سال ۲۰۰۰ هستید. در همه جای دنیا حالا در سال ۲۰۲۲ شما ۲۲ ساله محسوب می‌شوید، اما در کره جنوبی شما را ۲۴ ساله می‌دانند

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.