آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم قرائت می‌شود

رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مجلس دهم رو به پایان است برای اینکه سریعتر قرائت گزارش‌ها از روند اجرای برجام به اتمام برسد، ۳ گزارش ۶ ماهه اخیر در قالب یک گزارش در مجلس قرائت می‌شود.

کد خبر : 110247
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 14:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از ایرنا،محمد ابراهیم‌ رضایی روز چهارشنبه با اشاره به تهیه سه گزارش ۶ ماهه از روند اجرای برجام، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس دهم رو به پایان است برای اینکه سریعتر قرائت گزارش‌ها از روند اجرای برجام به اتمام برسد، ۳ گزارش ۶ماهه اخیر در قالب یک گزارش در صحن مجلس قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه این گزارش آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم خواهد بود، بیان کرد: تقریبا هیچ تعهدی از سوی طرف‌های مقابل در برجام اجرا نمی‌شود و ما نیز به سوی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی می‌رویم.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش چهار گام کاهش تعهد برجامی را نیز در این گزارش پایانی مورد توجه قرار داده‌ایم.

رضایی خاطرنشان کرد: گزارش پایانی از اجرای برجام را به هیات رییسه ارائه کرده‌ایم و هر زمانی که هیات رییسه تشخیص دهد این گزارش در صحن قرائت می‌شود.

براساس این گزارش، مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام،  وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

همچنین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 


 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.