آتش بازی باشکوه درنزدیکی سیاره زمین

پدر علم نجوم ایران گفت: از نیمه شب بیست و یکم تا سحرگاه بیشترین میزان بارش شهابی برساوشی و سرعت این رگبار شصت کیلومتر بر ساعت است. باران شهابی برساوشی از رگبارهای مجلل طی سال محسوب می شود که دارای رنگ های متنوعی است.

کد خبر : 25430
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 - 14:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از شبکه خبر، احمد دالکی افزود: باران شهابی حاصل برخورد مواد و ذرات معلق در فضا با اتمسفر بالای زمین هستند که این ذرات بر اثر اصطکاک می سوزند و خط های نورانی و موقتی را به وجود می آورند.
دالکی با بیان اینکه شب اگر در مکان های تاریک باشیم می توانیم برخی از شهاب ها را ببینیم گفت: رگبار شهابی برساوشی که این شب ها منتظر آن هستیم به سویفت-تاتل معروف است.
وی با اشاره به اینکه اوج این باران شهابی ۲۱ مرداد رخ می دهد افزود: این رگبار شهابی از ۱۴ مرداد آغاز شده است و تا ۲۸ مرداد ادامه دارد.
دالکی با تاکید بر اینکه از نیمه شب بیست و یکم تا سحرگاه بیشترین میزان بارش شهابی برساوشی و سرعت عبور این رگبار شصت کیلومتر بر ساعت است گفت: این رگبار شهابی در شمال شرقی آسمان قابل رویت است.
بارش شهابی برساوشی، یکی از هیجان انگیزترین اتفاق ها طی یک سال نجومی است که در شب های تابستان، منجمان آماتور را گردهم می آورد.
منشاء بارش شهابی برساوشی، دنباله دار سویفت – تاتل است که هم اکنون از زمین دور شده اما آثار بجا مانده از دُم پهن آن عاملی برای ایجاد این بارش شهابی است. دنباله دار سویفت -تاتل هر ۱۳۰ سال یکبار به دور خورشید می چرخد.
بیست و یکم مرداد که اوج باران شهابی است اگر از نورهای مصنوعی شهری دور باشیم، آسمان تاریک باشد و صورت فلکی برساوش، درآسمان بالای سرِ ما باشد ممکن است در یک ساعت ۱۰۰شهاب ببینیم.

در این شب ها می توان از ثبت بارش باران شهابی برساوشی به وسیله دوربین های عکاسی لذت برد همچنین می توان برای ضبط صدای شهاب ها با نصب آنتن هایی اقدام به ثبت رادیویی و ضبط صدای شهاب ها کرد.

۰۰:۰۰۰۱:۱۳

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.