آب نطنز به علت نیترات بسیار بالا غیر قابل شرب است

نماینده مردم نطنز گفت: طبق اعلام آبفا و بهداشت اصفهان، آب شرب نطنز به علت املاح بسیار زیاد و نیترات بالا، غیر قابل شرب است.

کد خبر : 47694
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 7:56

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،مرتضی صفاری نطنزی صبح دوشنبه در جلسه بررسی مسائل آب منطقه ای حوزه انتخابیه نطنز و قمصر اظهار داشت: از موضوعات مهمی که در بحث بحرانی شدن آب در نطنز تأثیر گذار است، ایجاد استخرهای بزرگ ذخیره سازی آب توسط معادن است که همین موضوع باعث شده قنات ها و چشمه های مجاور و زیردست معادن خشک شود و یا در آستانه خشک شدگی باشند.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها در ازای خشک شدن قنوات مجوز حفر چاه توسط شرکت آب منطقه ای صادر می‌شود اما برای روستاهای نطنز این مسئله انجام نمی‌شود و همین امر باعث شده برخی از روستاها به صورت کامل خشک و گاها خالی از سکنه شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر تصریح کرد: پیرامون موضوع کاهش میزان برداشت آب از چاه های عمیق از اردستان ۱۸ درصد کم شده ولی در نطنز ۴۶ درصد کاهش در نظر گرفته شده است که این تبعیض بین مردم شهرستان نطنز و سایر شهرها قابل بخشش نیست.

وی در ادامه اذعان داشت: کیفیت پایین آب آشامیدنی سبب شده تا مردم به چاه های خانگی، قنوات و چشمه ها روی بیاورند.

صفاری نطنزی تأکید کرد: طبق اعلام آبفا و بهداشت اصفهان، آب شرب نطنز به علت املاح بسیار زیاد و نیترات بسیار بالا، غیر قابل شرب است و به همین خاطر مردم شهر نطنز برای تامین آب شرب به قنوات و چشمه ها روی آورده اند.

وی در پایان یادآور شد: برخلاف اینکه ایجاد چاه های خانگی ممنوع است اما نمی‌توان به مردم خرده گرفت که چرا چاه های آب در خانه های خود دارند زیرا مجبورند برای تأمین آب شرب خود از این چاه ها استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.