آبگرفتگی ۱۳۰ خانه روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت که بارندگی شدید و جاری شدن روان آب از ۶ روز پیش تاکنون باعث آبگرفتگی ۱۳۰ خانه روستایی در جنوب این استان شده است.

کد خبر : 65801
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1396 - 12:26

 

 

به گزارش پایگاه خبری  “ججین”  ، رضا اربابی گفت : ساکنان این خانه ها توسط نیروهای امدادی هلال احمر در چادر اسکان یافتند.
وی گفت: طغیان رودخانه های محلی و جاری شدن سیلاب در این مدت به تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی شهرستان های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز و چابهار خسارت وارد کرد.
وی بیان کرد: سیلاب چندین راه روستایی و اصلی در جنوب استان را بست که تعدادی از آنها بازگشایی شد و هفت راه در شهرستان های نیکشهر، فنوج و دلگان هنوز بازگشایی نشده است.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان همزمان با وقوع سیلاب از ۶ تا ۱۱اسفندماه در جنوب این استان ۵۲۸ نفر از مردم های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.
رسول راشکی افزود: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان سیل زدگان؛ نیروهای هلال احمر به ۶۴۵ نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.
وی توزیع ۱۰۶تخته موکت، ۱۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۲۷۱ تخته پتو، ۱۶۸کیلوگرم نایلون، ۷۹ شعله فانوس و والر و ۶۵۶ قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.
مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بارندگی تا امروز به ویژه در نواحی جنوبی این استان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.