۱۰۰ هزار فرزند حاصل ازدواج اتباع خارجی با ایرانی‌ها

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به روند بررسی اتباع غیرایرانی که در سامانه ملی مهاجرت ثبت نام کرده بوده اند، گفت: حداکثر تا پایان مهرماه تکلیف همه این افراد که ثبت نام کرده‌اند، مشخص می‌شود.

کد خبر : 140549
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 10:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، سید مجید میراحمدی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت در چه مرحله‌ای است و آیا مهلت سرشماری از اتباع غیرایرانی در کشور به پایان رسیده است، گفت: اولین مرحله از این برنامه ثبت نام از اتباع غیرایرانی بود که این مرحله تمام شده و ثبت نام انجام شده است.

وی ادامه داد: در مرحله بعد کمیسیون‌هایی در استانداری‌ها تشکیل شده و اسامی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند در اختیار این کمیسیون‌ها قرار گرفته است و مشغول بررسی هستند تا مشخص شود به کدام یک از این افراد در استان نیاز دارند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در کمیته‌های دیگری افرادی که دارای ظرفیت اقتصادی هستند و یا از قابلیت‌ها و توانمندی‌های علمی برخوردار هستند بررسی می‌شوند.

میراحمدی با اشاره به اینکه هفت تقسیم‌بندی برای اتباع در نظر گرفته شده است، گفت: پس از بررسی در کمیته‌ها در تقسیم‌بندی‌های هفت‌گانه‌ای که برای اتباع در نظر گرفته‌ایم این افراد قرار می‌گیرند و حداکثر تا پایان مهرماه تکلیف همه این افراد که ثبت نام کرده‌اند مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از این بررسی‌ها مشخص می‌شود که چه گروه‌ها و افرادی می‌توانند اقامت دریافت کنند و چه کسانی باید کشور را ترک کنند و به آن‌ها اعلام شده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار فرزند حاصل ازدواج اتباع خارجی با اتباع ایرانی داریم که با مشکلات خاص خودشان همراه هستند.

میراحمدی ادامه داد: این موضوع جدید نیست و قانون و مقررات در زمینه ازدواج اتباع غیرایرانی با اتباع ایرانی در حال بازنگری است چراکه مشکلاتی را پیش از این داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آمادگی مرزها برای ورود اتباع کشورهای همسایه و ورود آن‌ها به ایران برای سفر به عتبات در ایام اربعین گفت: به طور جد استاندار در سیستان و بلوچستان که بیشترین ورود را از مرز افغانستان و پاکستان دارد اقدامات مربوطه را انجام می‌دهد. در مرز میرجاوه از طریق آستان قدس اقدامات خوبی مهیا شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: همچنین مرز رمیدان نیز امسال به طور جدی فعال می‌شود و بخش زیادی از اتباع پاکستانی نیز از این مرز تردد خواهند کرد و لازم است که اقدامات لازم در این مرز نیز مهیا شود برنامه ریزی‌های خوبی در این زمینه نیز شده است و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.