کشته شدن دو کارمند سفارت روسیه در انفجار کابل

روسیه اعلام کرد که دو تن از کارمندان سفارتخانه این کشور در کابل در انفجاری که در نزدیکی ورودی این سفارتخانه رخ داد کشته شدند.

کد خبر : 141528
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 14:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری جماران، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دو تن از کارمندان سفارتخانه این کشور در کابل در انفجاری که در نزدیکی ورودی این سفارتخانه رخ داد کشته شدند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که یک فرد مسلح ناشناس بمبی را در نزدیکی ورودی کنسولگری منفجر کرد و این امر باعث کشته شدن دو تن از کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه و تعدادی دیگر از شهروندان افغانستانی شد.

پیش ازاین منابع خبری از وقوع انفجار مهیب در نزدیکی سفارت روسیه در پایتخت افغانستان خبر دادند.

منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در جاده درالامان در نزدیکی سفارت روسیه در کابل خبر دادند.

رسانه های روسیه نیز اعلام کردند که انفجاری در نزدیکی سفارت این کشور در افغانستان رخ داده است.

تاکنون مقامات طالبان در این باره اطلاع رسانی نکردند.

یک منبع دیپلماتیک از سفارت روسیه در کابل ضمن تایید انفجار در نزدیکی کنسولگری سفارت روسیه در کابل افزوده است که در احتمال می‌رود در این انفجار افرادی کشته و زخمی شده باشند اما تاکنون در خصوص کارمندان سفارت اطلاعاتی در دسترس نیست.

همچنین یک منبع دیگر به اسپوتنیک گفته است که انفجار امروز در بین دانشجویانی که در حال دریافت فرم ویزا بوده‌اند صورت گرفته و آمار ابتدایی آن را حدود ۲۰ نفر کشته عنوان کرده است، اما آمار دقیق تاکنون مشخص نیست.

الجزیره نیز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داده است که برخی از کارمندان سفارت نیز در میان کشته شدگان و زخمیان انفجار امروز کابل قرار دارند.

اسپوتنیک هم خبر داده یک دیپلمات روس و یک نگهبان سفارت در این انفجار مجروح شده‌اند.

یکی از خبرنگاران محلی می‌گوید نیروهای امنیتی طالبان پس از وقوع انفجار مانع از ارسال عکس و فیلم از سوی خبرنگاران و شهروندان شدند و شماری از حاضران در محل را بازداشت کردند. به‌گفته همین منبع، این انفجار حدود ۲۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت.

روسیه، به همراه چین، در ماه‌های اخیر و به‌رغم به رسمیت نشناختن دولت طالبان، گفت‌وگوها با امارت اسلامی افغانستان را در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی ادامه داده است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.