چاووش‌اوغلو: ایران و ترکیه تنها همسایه نیستند بلکه دو کشور برادر هستند

وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روزهای بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند.

کد خبر : 143186
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 10:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز دوشنبه در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، روز ملی ترکیه را تبریک گفت.

وی با اشاره به وقوع حادثه در یکی از معادن ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور گردید، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل نمود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از ابراز همدردی وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص حمله تروریستی در شیراز تأکید کرد، در هفته‌های اخیر برخی از دشمنان ما تلاش کرده‌اند تا با سوء استفاده از حوادث اخیر، به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کنند.

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها شاهد چنین توطئه‌هایی علیه ایران بوده است و به حول و قوه الهی همیشه هم سربلند از آنها عبور کرده است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو ضمن سپاس از پیام تبریک روز ملی ترکیه، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روزهای بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، بار دیگر مراتب تسلیت خود و دولت و مردم ترکیه را ابراز داشت و تأکید کرد: ما همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران بوده و خواهیم بود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بار دیگر از روند گفتگوها میان ایران و جمهوری آذربایجان استقبال و تأکید کرد هر دو کشور از دوستان ترکیه هستند و دوستی میان این دو کشور باعث خوشنودی ماست.

 


 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.