چاق‌ترین کودک جهان وزن خود را به نصف رساند

چاق‌ترین پسر بچه جهان در سن ۱۱ سالگی با پیروی از یک رژیم غذایی سنجیده توانست نیمی از وزن خود را کم کند.

کد خبر : 210230
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 8:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آریا پرمانا که در حال حاضر ۱۴ سال سن دارد در سن ۱۱ سالگی توانست با یک رژیم غذایی مناسب نیمی از وزن خود را کم کند و حالا همه اطرافیان خود را به رعایت یک رژیم غذایی اصولی برای حفظ سلامتی تشویق می‌کند.

این پسر که اهل روستای کوچکی در جاوه اندونزی است ۵ سال پیش به صورت بیمارگونه‌ای دچار چاقی مفرط شده بود و پزشکان تشخیص داده بودند که او دارای یک بیماری خاص است که باعث می‌شود او به صورت کنترل نشده‌ای اضافه وزن پیدا کند.

او پیش از لاغر شدن روز‌ها انبوهی از غذا‌های ناسالم می‌خورد و در یک استخر کوچک در حیاط خانه خودشان آب بازی می‌کرد.
او به قدری چاق بود که نمی‌توانست در مدرسه و کلاس‌های درس حاضر شود، زیرا طی کردن مسافت خانه تا مدرسه برای او یک مشکل خیلی بزرگی به حساب می آمد.

چاق‌ترین کودک جهان

اما با توصیه پزشکان و با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم او توانست نیمی ار وزن خود را کاهش دهد و حالا به قدری متفاوت شده که بسیاری از نزدیکان و دوستانش این اراده او را تحسین می‌کنند.

چاق‌ترین کودک جهان

او گفت که بیشتر مردم جهان به دنبال رژیم‌های راحت و سریع برای رسیدن به وزن مورد نظر خود هستند، اما به توصیه او برای لاغر کردن باید صبر و پشتکار داشت و از وزرش کردن خسته نشد.

چاق‌ترین کودک جهان

او به کسانی که می‌خواهند لاغر شوند توصیه کرد که باید به تدریج میزان غذای خود را کم کنند و از پیروی از رژیم‌های غذایی سخت جداً خودداری کنند تا در بلند مدت بتوانند به صورت ثابت وزن کم کنند.

منبع: dailymail

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.