پیام “تند” مصر به رژیم صهیونیستی

به دنبال بیانیه اخیر وزارت خارجه مصر و ابراز نگرانی آن نسبت به افزایش خشونت روزافزون صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، رسانه‌های عبری زبان این بیانیه را حامل یک پیام “تند” و “غیرعادی” ارزیابی کردند.

کد خبر : 260748
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 7:15

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، اخیراً پیامی غیرعادی و تند از سوی وزارت خارجه مصر به اسرائیل رسیده است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این پیام درحالی دریافت شده است که اعضای کابینه راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم اشغالگر در حال آماده شدن برای آغاز مأموریت‌شان هستند.

روزنامه عبری زبان معاریو در این باره گزارش داد، این پیام در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه مصر صادر شد و قاهره در آن نسبت به “تشدید خشونت علیه فلسطینی‌ها” ابراز نگرانی کرد، مشهود بود.

طبق گزارش معاریو، حضور اعضای تندروی افراطی در کابینه نتانیاهو نگرانی مصر را نیز به همراه داشته است.

مصر جمعه گذشته در بیانیه صادره از وزارت خارجه این کشور نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز در اراضی اشغالی که با روند روزافزونی آحاد مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد، نگرانی شدید خود را ابراز کرد.

وزارت خارجه مصر از جامعه بین الملل و کشورهای بزرگ خواست تا به مسؤولیت‌های خود برای آرام کردن اوضاع و ناچیز نشمردن افزایش گفتمان تنش‌زا و رادیکالیسم که منجر به خشونت می‌شود و نیز در تشویق کردن طرف‌ها به برطرف کردن رکود کنونی در روند صلح عمل کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده بود: رژیم اشغالگر و جنایات آن یکی از فجیع‌ترین انواع خشونت علیه غیرنظامیان غیرمسلح است و ادامه آن بدترین نوع آپارتاید را ایجاد می‌کند و مصر این رژیم را مسؤول مستقیم این اتفاقات می‌داند.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.