ولیعهد سعودی خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد

ولیعهد عربستان سعودی از جامعه جهانی خواست به منظور جلوگیری از درگیری‌های نظامی در منطقه، فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد.

کد خبر : 69797
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1397 - 7:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در جریان سفرش به آمریکا به روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، گفت: «تحریم‌ها فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه نظام در ایران را افزایش خواهد داد.»

ولیعهد سعودی افزود: «بایستی به منظور جلوگیری از درگیری‌های نظامی( در منطقه) در تلاش‌های‌مان( برای تشدید فشارها علیه ایران) موفق شویم. در صورتی‌که تلاش‌های ما شکست بخورد، ما طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده با ایران وارد جنگ خواهیم شد.»

طبق این گزارش، گفت‌وگوی محمد بن‌سلمان با روزنامه وال‌استریت ژورنال هفته جاری انجام شده که بخش‌هایی از آن روز گذشته منتشر شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که هفته گذشته با بن‌سلمان در کاخ سیفید دیدار داشت، بارها هشدار داد که احتمالا توافق هسته‌ای با ایران( برجام) را لغو می‌کند. او در راستای همین رویکرد خود، سیاستمداران آمریکایی ایران‌ستیز را در پست‌های رده اول کاخ سفید به خدمت گرفته است.

ولیعهد سعودی در بخش دیگری از این مصاحبه، درباره یمن مدعی شده است که اگر مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن نبود، بحران در این کشور بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شد.»

بن‌سلمان گفت: «اگر ما در سال ۲۰۱۵ مداخله نمی‌کردیم، یمن امروز بین حوثی‌ها و القاعده تقسیم می‌شد.»

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.