وزیر خارجه آلمان: ایران بسته معرفی‌شده برای احیای برجام را بپذیرد

وزیر خارجه آلمان گفت که از ایران می‌خواهم بسته‌ای که با هدف احیای برجام معرفی شده است، را در سریع‌ترین زمان ممکن بپذیرد.

کد خبر : 140698
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 - 11:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در سخنرانی خود در دهمین کنفرانس بازبینی «معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» در نیویورک، گفت که از ایران می‌خواهم بسته‌ای که با هدف احیای برجام معرفی شده است، را در سریع‌ترین زمان ممکن بپذیرد.

وی بدون اشاره به انفعال طرف غربی در اتخاذ تصمیم‌ سیاسی لازم، گفت که در حال حاضر توافقی عادلانه روی میز است و باید از این فرصت تا زمانی که امکان دارد، استفاده کنیم.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس مدعی شد که کشورش همچنان معتقد است که بازگشت متقابل به تعهدات برجامی، بهترین رویکرد در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

وی مدعی شد که آمریکا آماده برداشتن گامی رو به جلو در چارچوب توافق است اما هنوز مشخص نیست که آیا ایران نیز برای اقدام مشابه، آمادگی دارد یا خیر.

وزیر خارجه آمریکا افزود که ایران از ماه مارس از پذیرش توافقی که منجر به احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی می‌شود، خودداری کرده یا قادر به پذیرش آن نبوده است.

بلینکن در ادامه ادعاهای خود افزود که «ایران همچنان در مسیر تشدید تنش‌های هسته‌ای قرار دارد».

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.